EP-vita: mire kötelezhető Magyarország?
2012. február 09. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

EP-vita: mire kötelezhető Magyarország?

  Éles fordulatot vett a Mandiner által helyszínről közvetített vita az Európai Parlamentben, amikor Neelie Kroes, a Bizottság elnökhelyettese az Európa Tanács ajánlásairól és javaslatairól kérdezte Navracsics Tibor igazságügyminisztert. A szóváltásnak valószínűleg még hosszabb utóélete lesz, de az elhangzottak alapján, első blikkre így összegezhetjük a vitát: az Európai Bizottság le akarja nyomni Magyarország torkán az Európa Tanács nem kötelező érvényű ajánlásait.

  Az 1949-ben megalapított, 47 európai tagállamot számláló, strasbourgi székhelyű Európa Tanács nem összekeverendő az EU állam- és kormányfőiből álló Európai Tanáccsal, és nem is része az EU szervezetrendszerének. Az ET megítélése elég szélsőséges: egyesek szerint a progresszív törekvések, az emberi jogok, a természetvédelem, a tolerancia és egyéb értékek harcos őre; mások szerint, khm, papucs orrán pamutbojt. Az ET ajánl, javasol, konzultál, felhívja a figyelmet, kampányokat és párbeszédet folytat, és így tovább. Céljait a tagországok közötti nemzetközi jogi egyezmények útján valósítja meg. Nincs is ezzel semmi baj, az ET-nek megvan a maga, ha mégoly csekélynek is mondható szerepe az európai közélet alakításában. Az ET Velencei Bizottsága is megfogalmazta a maga véleményét a magyar alaptörvényről – amit a kormány visszautasított. Arról ugyanis szó nincs, hogy az ET bármely kormánynak bármit kötelező érvénnyel elő is írhatna.

  Ha jól vettük ki a szópárbaj lényegét, Neelie Kroes, a Bizottság elnökhelyettese viszont pont ezt követelte Navracsics Tibortól: a magyar kormány fogadja el és foganatosítsa az Európa Tanács javaslatait (bármi is álljon azokban a javaslatokban). Kroes asszony szervezete, a Bizottság bizony kötelezheti Magyarországot a tagállami jog fölött álló uniós jogszabályok érvényesítésére. Az ET viszont ezen kívül áll. A Bizottság tehát a magyar kormánnyal szembeni erejét arra akarja felhasználni, hogy olyan javaslatokat fogadjon el a kormány, amire nem lehet őt kötelezni.

  A szópárbajban Navracsics Tibor a Klubrádió tudósítása alapján azt mondta: „Természetesnek tartjuk, hogy a megállapodásnak megfelelően az Európai Tanács ajánlásait figyelembe vesszük a jogszabályalkotásnál”. Kroes erre azt válaszolta: „Nem azt kérem, hogy vegye figyelembe az ajánlásokat, hanem azt kérdezem, hogy elfogadja-e és végrehajtja-e azokat a konkrét ajánlásokat, melyet az Európa tanács megfogalmaz”. Navracsics reakciója: „ha ezek nem ellentétesek a magyar a jogrendszerrel és a magyar alkotmányossággal, akkor természetesen megteszik a lépéseket”. Neelie Kroes ezután közölte: „ez más válasz, mint amit Navracsics Tibor az irodájában mondott korábban”. Navracsics Tibor ezt követően úgy reagált: nem mondott mást korábban sem, hiszen ő a magyar alkotmányra és jogrendszerre felesküdött képviselő. Nem tételezi fel, hogy az Európa Tanács ezzel ellentétes javaslatot tenne, ezért végrehajtják, amit kérnek. „Ám az Európa Tanács nem kérhet olyat, nem kényszerítheti Magyarországot olyanra, ami a magyar alkotmánnyal ellentétes lenne. a magyar jogrendszerre esküt tett politikusként nem”.

  Hivatalos jegyzőkönyv hiányában, a biztonság kedvéért álljon itt az MTI tudósítása is erről a vitáról: „A holland biztos arra kért egyértelmű választ, hogy a kormány kér-e átfogó véleményt az Európa Tanácstól (ET) a magyar médiajogszabályok módosításainak megfelelőségéről és azok végrehajtásáról, továbbá elfogadja-e és gyakorlatba iktatja-e az ET majdani ajánlásait. Navracsics Tibor igennel válaszolt, hozzátéve: persze csak akkor, ha ezek az ajánlások nem ellentétesek a magyar jogrendszerrel és alkotmányossággal. Kroes erre - az EP-bizottság számos képviselőjének tetszésnyilvánítását is kivívva - azzal reagált, hogy a válasz nem ugyanaz, mint amit a kormányfőhelyettes korábban négyszemközt mondott neki ugyanerről. Navracsics Tibor ezt követően jelezte: ő a magyar alkotmányra esküt tett képviselőként volt kénytelen megfogalmazni ezt a fenntartását, egyébként pedig nem feltételezi, hogy az ET a magyar jogrendszerrel ellentétes ajánlásokat tesz”.

  A vita második felvonásában hozzászóló Gál Kinga néppárti képviselő szerint példátlan, hogy Neelie Kroes olyan Európa Tanács-határozat törvénybe iktatására szólította fel egy tagállam kormányát, aminek még nem is ismert a pontos szövege.

  Annyit tennék hozzá: legjobb tudomásom szerint a Bizottság nem követelheti, hogy Magyarország feltétel nélkül fogadja el az EU-tól független ET ajánlásait. S ha így van, a Bizottság fenti követelése durva beavatkozás Magyarország maradék szuverenitásába.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr424084709

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szabadság vagy szuverenitás? 2012.02.16. 18:05:25

Az Európai Parlament mai határozatában „súlyos aggodalmának ad hangot a demokrácia, a jogállamiság, az emberi és szociális jogok, a fékek és ellensúlyok rendszere, az egyenlőség és a megkülönböztetés tilalma terén fennálló magyarországi helyzet m...

Trackback: Orbán szerint nincs szükség ingyenes jogászképzésre 2012.02.10. 07:35:54

Orbán szerint még a 100 államilag támogatott jogász is sok, nullára lenne szükség. "jogot tanult az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán, ahol 1987-ben diplomázott. 1983-tól diplomájának megszerzéséig volt tagja a Szakkollé...

Trackback: Ismét Magyarország volt a téma Brüsszelben 2012.02.09. 20:48:11

Ismét Magyarországtól harsogott Brüsszel, ezúttal a magyar jogalkotásról zajlott a vita....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arbet 2012.02.10. 07:29:51

Hogy értsétek az EU hozzáállását hozzánk itt egy egyszerű példa:

A mostani Magyarország egy árva gyerek. Kiskorában rossz nevelést kapott, léha szülei nem törődtek vele kellőképpen és hagyták elkanászodni. Mikor már látták a szülők, hogy ebből a gyerekből semmi hasznuk nem lesz, elhagyták (Szovjetunio). Volt nekik egyéb gondjuk. Az elhagyott árva gyerek próbálta saját útját kitaposni, független, szabad ifjúként kereste útját, de kicsapongó erkölcstelen életmódját nem akarta feladni, csak a pénz és a nők érdekelték, hogy mi lesz vele felnőttként az nem. Habár már nagykorúnak számított, mégis talált egy közösséget ami felkarolta és segítséget, irányt adott ennek a céltalan csapongó ifjúnak (EU csatlakozás).
Az új nevelők mindent megtettek, pénzt adtak neki taníttatásra, egyéni fejlődésére, jövőjének alakítására.
Az ifjú ezzel pedig visszaélt. A pénzt inkább nőkre, piára, haverokra és a bulira költötte, hogy egy olyan színvonalon élhessen szabadon léhán, amit saját maga nem tudott volna fedezni magának. Dzsentriként tengődik a mai napig is ebben a szerető, de szigorú családhoz tartozva, és nem érti, hogy miért bünteti, korholja nevelője nap mint nap.

Mi lesz a történet vége? Felnő végre az ifjú, börtönbe zárják, vagy kitaszítják és tékozló fiúként züllik le?

Rajtunk múlik.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 07:30:58

@hagyma: Tudod, amikor én az irodámban tárgyaltam valakivel, ott is ugyanazt mondtam, min amikor kijöttünk a szobámból. Valószínüleg nekem volt ezek szerint rossz szokásom. Mégis mit gondolsz miért volt az irodájában Navracsics? Udvarolni? Te pedig azt veszed kész ténynek, hogy nem úgy történt ahogy a nő mondja. A kettőnk közül nekem van igazam, mert az irodában sem magánbeszélgetés volt! S mi az, hogy magánlevél egy hivatalos személy levele egy másik hivatalos személynek, az sem magánügy. Az, hogy Te a Maryddel mit beszélgetsz, vagy netán levelezel, az már magánügy.

andzsin 2012.02.10. 07:45:58

Navracsics vagy hülye magától vagy direkt hülye. Minden jogász tudja, hogy ha a Bizottság valamit el akar érni, akkor azt eléri. Ha egy ügy a Bíróság elé kerül, qrvára nem érdekli az alkotmány. Az alkotmányt is felülírják az EU jogszabályai. A tagállami bíróságok - különösen a franciák- próbálkoztak lázadással a 70-es, 80-as években, de ez nem vezetett eredményre, kb. ilyen hülye érveléssel, mint Navracsics. A Bíróság elmeszelte őket.

kunzoo 2012.02.10. 08:12:48

Rinyálhatunk a függetlenségről meg a "nepofázzonbeleadógunkba" ....csak akkor ne kuncsorogjunk a piaci kamatok ALATTI hitelért. Akkor éljünk meg a piacról....óóóó kitől is hallottam ezt? Biztosan valami ballibás volt ugye?

maskep 2012.02.10. 08:18:20

Oly' bájos, hogy az Orbán-kormány, miután megerőszakolta, majd megpuccsolta a magyar alkotmány(osságo)t, a törvényekre, a jogállamiságra hivatkozik. Mint tolvaj a tulajdonjogra, mikor a zsebében megtalálják a szajrét... De úgy látszik, külföldön nem (vagy immár: sem) jön be a "majd jönnek a jogászok, oszt jónapot!" - taktika...

Corporate Soldier 2012.02.10. 08:27:43

Ceterum censeo: az EUSSR a hatvannyolcas, korábban komcsi-szélsőbalos-anarchista, ma "liberális", "zöld" és "szociáldemokrata" színekkel álcázott, multikultipárti, kártékony szellemi maszturbátorok drága közpénzeken fenntartott homokozója.

Kifelé onnan, amíg nem késő.

Éhesló 2012.02.10. 08:33:19

@ineb@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
Abban próbáltalak meggyőzni, hogy az állításod, miszerint a tótok nem kuncsorognak hitelért - téves.
Szerintem viszonylag világosan és forrásokkal alátámasztva sikerült megtennem.

A többi állításod ennek vonatkozásában nem releváns, mert sehol nem állítottam, hogy a nemzetközi tőketulajdonos(ok) ne diszkriminálna szubjektív szempontjai és profitérdekei szerint, akár politikai változásokat is kikényszerítve és bármiféle demokratikus kontroll, átláthatóság, joguralom és fékek-ellensúlyok nélkül.

gomorra 2012.02.10. 08:37:21

Az a rossz nekünk, magyaroknak, hogy az EU. úgy van felépítve, hogy elég kis szava van a közösség érdekében felemelni a szavát. Nem gondoták amikor összerakták, hogy ilyen eset is előfordul, mint ez a mostani magyar, amikor egy ország miniszterelnök helyettese szembe hazudja az egész világot. Nem gondolták, hogy a mai Európában vannak ilyen pofátlan emberek, akik elbeszélnek ha kérdezik őket valamiről. S nekem, nekünk pedig, akik felfogják mi is történik, szinte ég a pofánk honfitársaink pofátlansága miatt. Mondom, szinte. Mert azért nem ég, hiszen tudnunk kell, hogy Európa nem tesz egyenlőség jelet csicska navracsicska és a magyarok közé, attól ők sokkal különbek.

Éhesló 2012.02.10. 08:38:37

@inebhedj - szerintem:
Az általad felsorolt országok közül jobb lenne elkerülni például Görögország, Írország, Olaszország és Portugália (rossz) példáját.
Szerintem minden ellenkező híresztelés és erőfeszítés dacára- sikerült és sikerülni fog.

Brukk 2012.02.10. 08:40:40

Azt azért nem értem, hogy egy ilyen vitában mit keresett a klubrádió prominense?
Illetve, éppen ezért véleményem szerint ennyire kell komolyan venni.
Mind e mellett Göncz Kinga hozzászólása is elég tanulságos volt, de mint volt külügyminiszter (!!) meglehetősen elszomorító.

Pelso.. 2012.02.10. 08:52:10

@Corporate Soldier: Kifelé, ok.S mi lesz másnap?

maskep 2012.02.10. 08:55:20

@Brukk: Kábé ugyanazt, vagy kicsit tüöbbet, mint mondjuk Hr. Andreas Oplatka, a Neuer Züricher Zeitungtól. Aki ugye elmondta két mondatban, hogy gusztustalan, amit az Orbán-kormány csinál, az előtte szólók részletesen kifejtették, hogy miért, és ő ezekkel egyetért, nem ragozza tovább. Majd hosszasan, szóról-szóra elmondta azt, amit szerintem Szijjártótól hallott.

Vagyis: Meghívottként elmondta a véleményét, érveit az álláspontja mellett. Annak ellenére, hogy (volt) lapja, a NZZ nem az utolsó, nem "kormány-barát talk rádió", mint a Klubrádió, mégis meghallgatták az érveit.

Corporate Soldier 2012.02.10. 08:57:50

@Pelso..: Grönland kilépett. Mi lett másnap, kihaltak a fókák?

maskep 2012.02.10. 09:02:46

@Brukk: Egyébként meg szerintem Navracsics hazugsága volt elszomorító, tételesen a meglévő fékek és ellensúlyok rendszeréről. Aminek hiányában ugye Magyarország szó szerint katasztrofális gazdaságpolitikát tudott rohamléptekkel ámokfutni, miközben a politikai fékek és ellensúlyok hiánya miatt ült ott az EP-ben. Mint a sajtó, a független bíráskodás, meg ilyenek... És szemrebbenés nélkül bírt hazudni, pont, mint mikor az alkotmányra hivatkozott, amire felesküdött... Szerintem azzal az Alkotmánnyal, amire felesküdött, szöges ellentétben áll az, amit védenie kell!

Amatőr 2012.02.10. 09:03:03

@aesculus: Nincs okod a csodálkozásra, mert ez az egész egy gittegylet. Outsiderek érvelnek harmadkézből származó érvekkel, kereskedelmi tv-szinten ;" jaj, csak ki ne fussunk a műsoridőből!".

Az esemény kipipálva, az eredmény nulla.

maskep 2012.02.10. 09:03:47

@Corporate Soldier: A fókák itt sem halnának ki... Te amúgy fóka vagy?

Brukk 2012.02.10. 09:07:30

@maskep: Én ez alatt azt értettem, hogy külpolitikai, vagy ha úgy tetszik nemzetközi jogi értelemben "milyen szinten" zajlott a vita?
Hát "ilyen" /klubrádió/ szinten...
/erre egyébként a cikk is utalt, h. elég vegyes az ET. megítélése - "papucs orrán pamutboljt" effektus/

torró 2012.02.10. 09:11:15

Navracsicsnak az irodában nem kellett volna rögtön mindent megígérni, ha még csak tárgyalási folyamatban vagyunk. Ez olyan mint amikor vádalkut kötnek valakivel, a tárgyaláson meg letagadják.Nincs következetesség! Amúgy nem tudom melyik hozzászóló tette fel a kérdést, hogy miért ilyen rohammal csinálták ezeket a törvényeket, amikor a 2/3-d birtokában nyugodtan lett volna idő a tisztességes kidolgozásra és széles körű megvitatásra. Ezt már én is rengetegszer elgondoltam hogy mi a franc sürgette őket. Most meg a torkuknak ugrottak, megjegyzem ,szerintem túlzás amit már művelnek. Bár szerintem az EU helyzetét látva szerintem

Brukk 2012.02.10. 09:15:42

@maskep: Göncz Kingát meg azért emeltem ki, mert egy ilyen szintű politikai támadásba-vitába beszállni volt külügyminiszterként elég ízléstelen dolog.
- ha úgy tetszik mégis csak demokratikus választások eredményeként jutott EU parlamenti mandátumhoz.
Bár tudom, azóta van "veszélyben a demokrácia".

Amatőr 2012.02.10. 09:22:19

@mialenyeg: "Egy érdekes és lehet, hogy okos stratégia lenne Mo részéről megpróbálni más országra átvinni a szocik lendületét, hiszen nekik csak az a fontos az EP-ben, hogy legyen valami ürügy, amitől fontosnak tudják láttatni a ballib eszméket."

Szerintem a baloldal nem tudja, hogy mit kockáztat (mivel játszik)! Lehet fúrni a fidesz kormányt, sőt, lehet, hogy sikerülhet megbuktatni , de a következmények nekik nagyon fájdalmasak lesznek.
A váltópárt ugyanis a jobbik (a Tárki felmérése szerint épp döntetlenre állnak a komcsikkal; de csak a nyomor álmodozik. Az mszp-nek ez már csak vesszőfutás). A tegnapi vitanap súlyos százalékokat hozott a radikális jobboldalnak, a szadesz maradékát pedig elvtársaik öblítették le a wc-csészéből.

torró 2012.02.10. 09:22:56

Hoppá! Megviccelt a billentyű. Ott ugrott el, hogy: Az EU helyzetét látva, példát akarnak statuálni, nehogy más is kedvet kapjon az önálló gondolathoz. Azt a fiatal embert sem értettem igazán aki a hajléktalanok problémáit feszegette, szerintem csúsztatásokkal, amiben persze van olyan probléma is amit én sem értek,hogy büntethető az utcán lévő hajléktalan.Ezt a témát is lehetne órákig boncolgatni. Egy biztos ekkora sanszot nem lett volna szabad elszúrni,mert még egyszer, a" lassan járj tovább érsz" közmondás bizony nem hülyeség! És a kapkodás a hibák meleg ágya!

Dr.Zomboss 2012.02.10. 09:23:39

@Corporate Soldier: Grönland amerika és európa közt található, kb. 60 000 eszkimó él a szigeten. Nagyon jó az összehasonlítás hazánkal. Gratulálok!!!

maskep 2012.02.10. 09:24:23

@Brukk: Az ET nem az EP, te!

A Klubrádiót meg én sem értem, miért volt ott, Hisz annyi ellenzéki rádió van Magyarországon, amelyik gond nélkül, szabadon szól. Miért nem azokat hívták meg? Miért pont egy zürichi újságírónak kellett a kormány álláspontját kifejteni, szóról-szóra? (Különösen, hogy ott volt a Navracsics is, csak ott mást mondott, mint az itthoni kommunikációja a kormánynak...)

De ne beszéljünk mellé! Tehát ellenzéki rádiók, amelyek gond nélkül sugároznak, nemhogy Budapesten, de országosan. Ott van például aaa... Nna, hogy is hívják, segíts már!...

maskep 2012.02.10. 09:25:48

@torró: Szerintem meg megígérte, ami észszerű, aztán a nagygyüli előtt felhívta a főnököt, és beszámolt neki...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 09:26:58

@hagyma: Még egy megjegyzés. Az iroda az nem magánszféra helye, hanem hivatalos helyiség. Ami ott elhangzik jobb helyeken hivatalos. Rendesebb közegekben a szóban elhangzottak is szerződésnek minősülnek például. Amennyiben a beszélgetés a nő lakásán hangzott le, akkor igazad van, de nem hiszem, hogy Navracsicsot a lakásán fogadta volna.

Amatőr 2012.02.10. 09:30:57

@Arbet: "Az ifjú ezzel pedig visszaélt. A pénzt inkább nőkre, piára, haverokra és a bulira költötte, hogy egy olyan színvonalon élhessen szabadon léhán, amit saját maga nem tudott volna fedezni magának. Dzsentriként tengődik a mai napig is ebben a szerető, de szigorú családhoz tartozva, és nem érti, hogy miért bünteti, korholja nevelője nap mint nap."

Ez pontosan mikor is történt?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 09:34:58

@Éhesló: Azt elismerem, hogy a hitel felvétel ügyében tévedtem, nem néztem utána, tv és rádió pedig nem kürtöli vele tele a világot. A többi pedig igaz, mármint az, hogy őket miért nem cseszegetik, nagyon egyszerűen magyarázható. Nem úgy beszélnek az EU-ról otthon, mint nálunk Orbánék. Ők nem büszkélkednek azzal, hogy hány kokit osztottak ki Brüsszelben. Még nyiltabbra fordítva a magyar kormányt szép lassan megútálták, így az nem érdekli őket, ha valamely ország betart nekünk. Azt viszont nem tűrik, hogy a kormány nekik ellent mondjon, kifigurázva őket. A helyükben Te is ezt tennéd, ilyen egyszerű.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 09:38:05

@torró: Ismered a mondást: Amilyen az agyonisten, olyan a fogadjisten. Nos ez történik az EU-ban is. Amíg itthon azzal büszkélkednek, hogy hány kokit osztottak ki, addig ne várjunk mást.

Brukk 2012.02.10. 09:40:12

@maskep: Éppen ez az! Hiszen ő EP képviselő, az ET meg nem része az EU-szervezetrendszerének. (az ő szemszögéből nézve:még jó, hogy legalább ez az egy demokratikus intézményrendszer működik az összes többi leépítése közben)

De nincs új a nap alatt. Legelőször '90-ben volt veszélyben a demokrácia, aztán hol felerősödnek, hol lecsillapodnak az antidemokratikus folyamatok.

Senkifia 2012.02.10. 09:47:14

ez az egész Eu egy nagy sóhivatal :) magyarországon számonkérnek 3,x %os hiányt,miközben EU tagok(valutaúniós tagok) vannak szép számmal 10 % körüli hiánnyal...mennek is csődbe mindjárt. Csak emellett meg vicces a keménykedés. Ezen kívül meg magyarokat bármilyen atrocitás ér bárhol(lásd szellemi is meg fizikális is szlovákiában-nyelvtörvény, Malina Hedvig,stb) az mindig "belső probléma, " vagy "összhangban van az európaisággal meg az EU irányelvekkel,pedig a nyelvtörvény konkréten fasisztoid, ha Magyarországon történik bármi,ami a hazai vagy eu-s balliberálisoknak nem tetszik, az egyből világvége,nácizmus,fasizmus, a demokrácia halála,stb, és mint olyan kemény fellépést és szankciót érdemel. Érdekes.

Corporate Soldier 2012.02.10. 09:48:04

@Dr.Zomboss: Gondolod, wannabe doki, hogy én mindezt nem tudom?

Csak szólok, hogy eddig Grönland volt az egyetlen ország, amely kilépett az EU-ból. Remélem, nem az utolsó.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.10. 09:53:56

@Brukk: Megmutatnád, hogy hol és mikor ígért, vagy adott sallert és/vagy kokit OV az EU-nak? Én ugyanis nem emlékszem ilyenre, csak a Magyar Gárdával kapcsolatban, vagy az maga az EU?

Brukk 2012.02.10. 09:57:07

@aristo: ?
Most ez pl. hogy jön ide? Olvastad a hozzászólásaimat, vagy máskép-ét?

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.10. 09:59:57

@Brukk: Bocs, eggyel fölötted lévő kommentre akartam reflektálni.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.10. 10:00:44

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Megmutatnád, hogy hol és mikor ígért, vagy adott sallert és/vagy kokit OV az EU-nak? Én ugyanis nem emlékszem ilyenre, csak a Magyar Gárdával kapcsolatban, vagy az maga az EU?

maskep 2012.02.10. 10:03:42

@Brukk: Rendben, tehát abban megegyezhetünk, hogy az ET egy független szakértői testület.

Csak még mindig nem jut eszembe a neve annak a másik, nem-kormánybarát beszélgetős rádiónak (az egyiknek a sok közül), amelyiket a Klubrádió mellett vagy helyet meghívhattak volna... Segíts már, lécci! Hogyishíjják?

maskep 2012.02.10. 10:05:51

@aristo: "Az Európai Parlament izgága kötekedőinek adtunk néhány kokit, leesett néhány saller, kiosztottunk néhány baráti tarkón verést..."
fn.hir24.hu/itthon/2011/07/03/szocikkal_kezdodott_fidesz_kongresszus/

Pelso.. 2012.02.10. 10:05:54

@Corporate Soldier: Grönland enyhén szólva nem a legjobb példa. S van egy jó hírem, nálunk sem pusztulna ki pl a mezei nyúl populáció.
Tehát, rajta. Egy apró gond akadt: utána kiből-miből lehetne (mert ugye az kell) a következő ellenségképet mantrázni?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.10. 10:07:00

@aristo:

Orbán Viktor újraválasztása után azt mondta: a Fidesz megtanulta, hogy nem ideológiákért, hanem Magyarországért kell küzdenie, így kiállt az országért "a nemzetközi és a hazai baloldallal szemben". "A hazai és a nemzetközi szocialisták politikája egyszerű, mint a faék: demokrácia csak akkor van, ha ők vannak kormányon, ha nincsenek, demokrácia sem lehet" - fogalmazott, hozzáfűzve: a kormány kiállt az országért, amikor nemtelen támadások érték, és világossá tette: nem tűr beleszólást, kioktatást senkitől.

A magyar EU-elnökséget értékelve úgy fogalmazott: elvégezték a munkát, visszaverték a támadásokat, "az Európai Parlament izgága kötekedőinek adtunk néhány kokit, leesett néhány saller, kiosztottunk néhány baráti tarkón legyintést". A kormány nem elméleti recepteket kínált, hanem az ország megújításával kézzelfogható példát mutatott Európának - tette hozzá." (Forrás: orbanviktor.hu)

Fidesz-kongresszus 2011. július

:-(

ü
bbjnick

A Fekete Sólyom · http://twitter.com/feketesolyom 2012.02.10. 10:11:31

Én tegnap néztem egy darabig a közvetítést, és még mindig nem értem, mi értelme volt. De legalább jó sokba került.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 10:13:21

@aristo: ""Elvégeztük a munkát, egyetlen ügyben sem hagytuk, hogy a probléma súlya, a pesszimizmus, a kishitűség vagy mások kételkedése elbizonytalanítson bennünket. A támadásokat visszavertük. Az Európai Parlament izgága kötekedőinek adtunk néhány kokit, leesett néhány saller, kiosztottunk néhány baráti tarkón verést... "

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.10. 10:15:32

@bbjnick: Ezt nem ismertem. Bár - amint látom - ezek a szavak az EU-elnökség tevékenységének védelmében hangzottak el, tehát a mainstream EU-politika védelmében hullottak azok a bizonyos sallerok és kokik, nem az EU-nak adták őket, hanem az EU-ért, így azután a mindenfelől idecsődült és itt tobzódó libik igazán örülhettek nekik. Hálátlanok :)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 10:16:57

@aristo: Még a FIDESZ kongresszus anyagát sem ismered?

maskep 2012.02.10. 10:17:59

@aristo: A Magyar Gárdáról pedig "állítólag" mondta ugyanazt, mint Horthy a nyilasokról, hogy majd kapnak két pofont, oszt hazamennek. Ez ugye nem nyilvános volt, hanem Kéri László vendégeként, zárt körben beszélt, amit valaki kiszivárogtatott. Ott mondta (állítólag!) elegánsan azt is Gyurcsányról, hogy elmebeteg. Ez olyan polgári meg ajrópéer, nem is csoda, hogy zárt körben mondta. De a hivatkozás azért is volt szép, mert - mint a mellékelt ábra is mutassa - a nyilasok "már akkor" hazamentek a Horthy pofonjától... Nem?

maskep 2012.02.10. 10:19:43

@aristo: Ha így fejlődsz, a végén még Szijjártóként végzed!

maskep 2012.02.10. 10:22:16

@aristo: Ja, és ezekről a két pofon által hazaküldendőkről beszélt Kósa Lala január 2.-a után úgy, hogy derék antikommunista tüntetők... Nyilván ezt híjják kétpofonnak fideszmagyarúl...

Corporate Soldier 2012.02.10. 10:25:49

@Pelso..: Az EU-ból való kilépésre Grönland egyelőre a lehető legjobb példa.

Az EU nem ellenségKÉP, az EU ellenségKÉNT viselkedik (tisztelet a kivételnek). Nagy különbség.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 10:26:41

@aristo: mellékesen nagyon tévedsz, ha engem libsinek nézel. Bár igaz, hogy nálatok az a szokás, hogy aki nem ért egyet az csak libsi, kommunista lehet. Szeretnélek felvilágosítani, hogy én nemcsak a Fideszt, hanem az elmúlt 21 év politikusait és politikáját utálom. Csak azért, mert nem volt rendszerváltás. Az MSZMP, ahogy megtudta Gorbacsovtól, hogy kivonulnak, létrehozta saját ellenzékét, és osztoztak a hatalmon és a vagyon egy részén. Merőn, abból az elgondolásból, hogy megússzák a felelősségre vonást. Így azután az ellenzéki pártok tele voltak a haverokkal, rokonokkal, kisebb funkcionáriusokkal. Lásd KISZ titkárok. Nem véletlen, hogy a FIDESZ vezetősége is tele van volt MSZMP-sekkel, KISZ titkárokkal, stb. Az amit létrehoztak, csak nekik demokrácia, nekünk áldemokrácia. Persze könnyű azt a népet etetni, akinek még nem volt életében a demokráciában része. Szóval, amíg a mai pártok vannak hatalmon, bármelyik is közűlük, addig felejtsük el azt a szót, hogy demokrácia.
Mindez az én szavaimmal elírva. Amennyiben kiváncsi vagy, hogy egy történész hogyan fogalmazta meg az elmúlt ötven évet, akkor olvasd el a mellékelt link tartalmát:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.10. 10:37:19

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Lehet utálni mindent és mindenkit, ezt úgy hívják, hogy anarchizmus, kitűnő eszmetársa Jemeljan Pugacsov is így vélte. Mindazonáltal illene valamiféle - megvalósítható - alternatívát is felmutatni, mert ez így kevés és - zokon ne vegye - messzemenően populista álláspont.

maskep 2012.02.10. 10:39:55

@Corporate Soldier: Az EU ellenségKÉNT viselkedik az Orbán-kormánnyal, ami miatt az Orbán-kormány ellenségKÉP-et gyárt.

Grönland a legjobb példa? Szevasz, üdvözlöm a fókákat! Viheted Orbánt is... Én jól érzem magam itt, az EU-n belül. Tudod, erre SZAVAZTAM...

De rendben, nem hülyéskedek. Lépjünk ki az EU-ból! És tényleg, holnap mi lesz?

Bhután példáját tanulmányozd, ne Grönlandét... Nekem szimpatikus, de szerintem kisebbségben vagyok. A nyugattól való függetlenséget nem lehet keresztezni a nyugati fogyasztási szinttel. Nevezzük életszínvonalnak, jólétnek, gazdagságnak, mindegy. Tudod, a horvátországi nyaralás...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 10:41:36

@aristo: az ajánlott irodalmat csatoltam. Lehet, hogy fájó, de igaz!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 10:47:44

@aristo: Vagy Orbán nem volt KISZ titkár, az apja nem volt párt titkár, az anyja nem a pártitkárságon dolgozott, Szűrös Mátyás nem volt párttag, Matolcsi nem volt párttag, Széles Gábor, Demján nem volt párttag, s folytathatnám a végtelenségig.
Vagy egy másik szakirodalom:
Orbán Viktor Kádár belügyminiszterének kegyeltjeként került a Fidesz élére
2007.03.24. 22:40 | Nikk Pál | 7 komment
Az alábbi tények mindenkinek segíthetnek a valóság felismerésében:

1.
Pozsgay Imre és Horváth István III/III-at felügyelő belügyminiszter az 1956 utáni együtt töltött kecskeméti időszak óta szoros barátságban voltak egymással.

2.
Stumpf István 1983 augusztusában feleségül vette Horváth István lányát. A házasságot az akkori V. kerületi "Ságvári Endre házasságkötő teremben" kötötték meg.

3.
Stumpf István annak a Gellért-hegyi, Ménesi-úti luxus-jogászkollégiumnak a nevelőtanára volt, amelyben Orbán Viktor a szárnyait bontogatta. Ott ismerkedtek össze, és Stumpf ott szemelte ki magának Orbánt konspiratív terveik számára.

4.
Pozsgay Imre a pártmegbízatásként végzett összekötői feladatot az 1956-ot feltáró történészbizottsággal a saját hatalomátmentő céljára sajátította ki, és mindenki mást beelőzve mondta be a rádióba, hogy "1956 népfelkelés volt". Miközben ő maga részese volt 1956-nak, csak éppen nem a felkelők oldalán! Tudta ő jól azelőtt is, hogy mi volt 1956, nem volt neki ahhoz szüksége a történészbizottságra! Kádár János az 1956-os "érdemei" miatt kinevezte Pozsgay Imrét 1957 tavaszán Kecskemétre az ott akkor létrehozott Marxista- Leninista Esti Egyetem igazgatójává. Később Pozsgay egészen a megyei pártvezetésig jutott. Ott barátkoztak össze Horváth Istvánnal. Kecskemétről Pozsgay a "Társadalmi Szemle" c. ideológiai pártfolyóirat szerkesztőségébe került, amelynek Benke Valéria volt a főszerkesztője. Az a Benke Valéria, aki a felkelőktől védte a rádiót 1956-ban. A két 56-os Kádár-párti kommunista jól megfért egymás mellett. Pozsgay a magyar kommunisták egyik ideológiai irányítójává vált.

5.
Az 1989-es Nagy Imre temetés szervezése során az eredeti elképzelésektől majdnem az utolsó pillanatban eltértek, és egy üres koporsót is elhelyeztek. Ez volt az a koporsó, amelyik Orbán Viktor számára a színrelépést és az imázs teremtést biztosította. Orbán Viktor beszédét mindmáig csak azok tartják bátor beszédnek, akik nincsenek tisztában azzal, hogy akkor Orbán Viktor már informális bizalmas kapcsolatban állt a hatalomátmentésen ügyködő Pozsgay- Horváth-Stumpf családi triumvirátussal, Stumpf Istvánon keresztül, és így ő pontosan tudta, hogy mi hangozhat el azon a beszéden. Minden jel szerint Pozsgay előre ismerte a beszéd tartalmát, és Orbán egyeztette vele.

6.
Így lett a családi-baráti szálakon keresztül mindjárt két "hőse" az országnak egy alomból:
Pozsgay Imre, aki 1956-ot népfelkeléssé minősítette a rádióban.
És
Orbán Viktor, aki "bátran" felemelte a szavát az oroszok távozásáért Nagy Imre temetésén.
Ideje, hogy végre mindenki felismerje e két színpadi show mögött a mesterséges politikai imázsépítés technikáját.

7.
Orbán Viktor a magyar ifjúság képviseletében részt vehetett az Ellenzéki Kerekasztal tárgyalásain, annak ellenére, hogy éppen hogy csak megszáradt a tinta a Fidesz alapító nyilatkozatán. Ezzel szemben a KISZ vezetése nem képviseltethette magát. Az MSZMP-t és a KISZ-t egyaránt Pozsgay Imre képviselte. Pozsgaynak és Horváthnak nem sikerült az SZDSZ belső köreibe férkőznie, ezért szükségük volt Orbánra, hogy az SZDSZ "ifjúsági társszervezetének" vezetője képében az SZDSZ legfelső vezetésének közelébe férkőzhessen, és onnan szállíthassa az információkat Stumpfon keresztül közvetlenül Horváthnak és Pozsgaynak.

8.
Bizonyíték:
Orbán Viktor az 1998-ban alakult kormányában Stumpf Istvánt (a volt III/III belügyminiszter vejét!!!) Kancelláriaminiszterévé tette meg.
2005-ben pedig azért esett a választása éppen Pozsgay Imrére a Nemzeti Konzultáció lebonyolításához, mert Pozsgaynak az egykori Horváth belügyminiszter barátsága révén amúgy is hasznos információi voltak a nemzet "személyi állományáról". Így a feladat nem volt igazából új, és a régi információkat gyakorlatilag csak fel kellett frissíteni és kiegészíteni. Mindenesetre ehhez a feladathoz is egy hű bizalmasra volt szüksége Orbánnak.
Pozsgay Imre feltűnő módon sem a rendszerváltás előtt, sem utána, sohasem bírálta Orbán Viktort. Arról viszont egy interjúban nyilatkozott, hogy Orbán Viktor beszédét a Nagy Imre temetésen kiemelkedő színvonalúnak minősítette. (nem csoda, hiszen ő maga volt a beszéd lektora...:-)))

9.
A fentiek világos magyarázatot szolgáltatnak arra a sokak által máig nem értett fordulatra, hogy miért szakított Orbán a "liberalizmus" eszméivel, és hogyan vált "jobboldali" populistává.
Ugyanis Orbán sohasem volt liberális, csupán a megbízatása kezdetben arra szólt, hogy az SZDSZ közelébe kerüljön, ahhoz pedig erre volt szükség. Pozsgay már a 80-as években is utálta az SZDSZ-t, éppen ezért támogatta már a Kádár-időkben is az MDF kibontakozását, ahová éppúgy beépítette a saját kádereit, ahogy a Fidesz-be Orbánt. Bíró Zoltán, az MDF első elnöke, Pozsgay közeli bizalmasa, minisztériumi beosztottja volt. Antall József pedig, akit Pozsgay ajánlatára éppen Bíró Zoltán vitt be az MDF-be, nem volt más, mint Horti József ifjúkori barátja a Toldy gimnáziumból, Horti József lányát pedig Pozsgay Imre fia vette el feleségül, és az ő esküvőjük is ugyanabban a "Ságvári Endre házasságkötő teremben" volt, mint a Horváth-Stumpf frigyé.

Ne feledjétek: egy ilyen családi-baráti szálakon szőtt konspirációról nehezen fogtok találni bármiféle dokumentumot, vagy 6-os kartont...

Tessék: van min elmélkedni...

inebhedj - szerintem 2012.02.10. 10:50:54

@Éhesló:

Nem én soroltam fel ezeket az országokat.

Az általad belinkelt kimutatás szerint az általam felsorolt országok GDP-államadósság aránya a(z ilyenkor természetesen) laikusok számára (jóval) rosszabb, mint Magyarországé. (A laikusok számára) érdekes módon nagyjából ugyanez a halmaz lefedi mindazon EU országokat, amelyek Magyarországot felelősségre kívánják vonni többek közt a GDP/államadósság viszony kezelése miatt.

(Az országok alatt természetesen nem az adott állam polgárait értem, ha nem azok ritkábban demokratikusan, többnyire autoriter / oligarchikus módon tisztségbe került képviselőit.)

Brukk 2012.02.10. 10:52:02

@maskep: Csak egy valamit szeretnék mondani, mintegy összegzés képpen.
A politikai vita/támadás nem ugyanaz, mint a szakmai. És az sem helyes dolog, ha a kettőt összekeverjük.
Na most, véleményem szerint a tegnapi vita alapvetően politikai eredetű volt, nyilvánvaló érdekekkel, mégha egyesek szakmaiként igyekeznek is beállítani.
Éppen ezért minden ehhez hasonló "demokrácia-féltési" megmozdulást ugyanígy a megfelelő helyen kell kezelni. Annál is inkább, mert mint már mondtam, a politikai közéletben ez már '90 óta jelen van.

Corporate Soldier 2012.02.10. 10:57:12

@maskep:
"Az EU ellenségKÉNT viselkedik az Orbán-kormánnyal, ami miatt az Orbán-kormány ellenségKÉP-et gyárt."
Ügyes, jól leírtad az ok-okozati viszonyt. Csak annyi, hogy nem Orbánék gyártanak ellenségképet, hanem a Forrest Gumpénál magasabb iq-val rendelkezők maguktól is belátják, ki az ellenség.

"Grönland a legjobb példa?"
Az EU-ból való kilépésre feltétlenül, mert egyelőre ők az egyedüliek, akik kiléptek. Szövegértés egyes, hülyegyerek.

Bhutan? Ott is elég hideg van, legalábbis északon.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.10. 11:01:38

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Tudja, nem nagyon van értelme, de azért mégis.
Bereznay könyvét ismerem, van amivel egyet lehet érteni, van amivel nem, az általa favorizált Magyar Október Párt például szánalmas bohócok marginális gyülekezete volt, kevesebb szavazatot is kaptak, mint ahány családtagjuk volt.

Ami a maga "érvelését" illeti. Az egész azon alapul, hogy Pozsgay és Horváth "jó barátságban voltak" és mivel Stumpf - Horváth veje - nevelőtanár volt ott ahol OV tanult ezért OV "mindent tudott" Pozsgay, Stumpf, Horváth terveiről. Nem érzi, hogy ez érvelésnek rendkívül gyenge, olyannyira, hogy nem is az, hanem egy összeesküvés elmélet, amit pedig maguk el szoktak utasítani. Alapvető hiba valakit a szándékai alapján megítélni. Egy ember szándékaival sohasem lehetünk tisztába - sokszor még ő maga sincs. Ami alapján bárki megítélhető az az illető cselekedetei. Márpedig OV cselekedeteiben semmi sem utal arra, hogy részese lett volna valamiféle Pozsgay-Horváth-Stompf féle összeesküvésben.

Pelso.. 2012.02.10. 11:06:16

@Corporate Soldier: Lehet azon merengeni, hogy ki- mit
tett a jelenlegi szituáció kialakulásáért.
Gondolj bele, mik lennének az azonnali gazdasági-pénzügyi következményei a kilépésnek. Valamint, Orbánék vajon miért is nem tették meg eddig?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 11:09:25

@aristo: Mindnekinek joga van saját véleményt alkotni. Önnek az a véleménye, ami. Én ezért még nem nevezem populistának. Az én véleményem, és erkölcsi felfogásom más. Én többre becsülöm, bár utálom az MSZP-seket, mert azok legalább nem forgatták a köpönyegüket, s kitartok azon véleményem mellett, hogy majd akkor lesz demokrácia, ha a mai pártok eltünnek a sülyesztőben, és végre valóban a magyar nemzet akarata érvényesül. a jelenlegi félrevezetett, tudatlan emberek akarata helyett.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 11:10:48

@aristo: Ov cselekedeteire visszatérve. OV már mondott mindent és annak az ellenkezőjét is!

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.10. 11:19:47

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Az MSZP valóban nem forgatta, hanem lopta a köpenyt, ez tény. Mindenesetre a kialakult helyzetre is igaz az, hogy ahol a hülyeség elégséges magyarázat, ott nem kell összeesküvést feltételezni. Meg lehet vetni a magyar politikai elitet - bőven meg is érdemli - de amit maga nem lát az az, hogy a tömegdemokráciák elitjei mind ilyenek, szerte a világban, csak azok jobb helyzetből indultak, így azután gazdagabban is élnek. Nem jobban - nekik is meg van a maguk baja - csak gazdagabban.

Corporate Soldier 2012.02.10. 11:27:22

@Pelso..: Erről kérdezd meg Orbánékat, én nem vagyok velük kapcsolatban.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 11:46:04

@aristo: Tudom, hogy mindenhol megy a képmutatás, csak van egy nagy különbség. Nyugaton sokkal hamarabb lebuknak a hazugságokkol, mint nálunk. Így ott óvatosabban, és kevesebbet is hazudnak. No, meg az emberek értékítélete és a gondolkodásmódja is más. Tudják, mit és mennyit higyjenek el a politikusok szövegeiből. Ebben kell még rengeteget fejlődni a magyar népnek. Itt más sem történik, mint valakinek vakon hinni, majd teljesen hátat fordítani neki és innen kezdve a másiknak vakon engedelmeskedni.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 11:49:35

@aristo: Lopták. Igen tökéletesen tisztában vagyok az MSZP ügyeivel, de ugyanúgy a Simicska ügyeivel is. A Fidesz ügyeit ugyanis a Simicska fogta össze. Az egyik 19, a másik egy híján 20.

debreceni.blog 2012.02.10. 12:04:16

Orbán Viktor óriási öngólja a balfelsőbe

Bihari Ernő2012. február 10. 11:52

Erre is csak a legnagyobbak képesek: csinált magának ellenzéket. Tarkóján fogja érezni Brüsszel „hideg leheletét” a ciklus végéig. Ha már itthon elszívta a levegőt a többiektől.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1653_orban_viktor_oriasi_ongolja_a_balfelsobe

Amatőr 2012.02.10. 12:46:57

@A Fekete Sólyom: Ugyanannyi, mint a kéthetenkénti utaztatásnak Brüsszel és Strasbourg között; fölösleges pénzszórás. Persze csak nekünk, mert aki ott pofázik, havi franctudjamennyi euróért, az onnan másképp látja. Mert minden relatív (A.E.). A következmény pedig az euroszkepticizmus. És előbb-utóbb minden pohár megtelik.

Amatőr 2012.02.10. 12:51:03

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Betűről betűre egyetértek Veled és gratulálok.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 12:53:36

@Amatőr: Jó érzés, hogy ha lassan is, de a mi számunk is növekszik.

Amatőr 2012.02.10. 13:01:46

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: "...hogy majd akkor lesz demokrácia, ha a mai pártok eltünnek a süllyesztőben,..."

Véleményem szerint nem a pártokkal és azok ideológiáival van elsősorban probléma, hanem az ott tevékenykedő személyekkel. Ha majd ezek a kétes egzisztenciák végképp kikopnak a Parlament környékéről, akkor beszélhetünk demokráciáról. Esetleg...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 13:17:54

@Amatőr: A különség kettőnk között az, hogy én naívan feltételezem (legalább is szeretném) hamarább a váltást. Nem megvárva ezek kikopását, mert utánpótlásuk is akad majd bőven. (Lásd: Lázár János, ki jóval fiatalabb a fő fideszeseknél.)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 13:19:36

@Amatőr: Magyarán, mindkettőnk óhajától függetlenül akkor lesz majd változás, amikor a magyar nép politikailag nagykorúvá válik.

Pelso.. 2012.02.10. 13:39:20

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Nem válik. Precíz visszahülyétési folyamat zajlik, határ a csillagos ég, lefele.

Amatőr 2012.02.10. 13:52:34

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: "Magyarán, mindkettőnk óhajától függetlenül akkor lesz majd változás, amikor a magyar nép politikailag nagykorúvá válik."

Bizony, addig még igen sok pénzt kellene az oktatásba beletenni. De amíg az arra szánt pénzt pl digitális táblákra költik, addig a tanyasi iskolákban a budi az udvar végében lesz. És a fogkefe-behozatalt sem kell felfuttatni, mert az egy főre eső fogyasztás manapság nem éri el az évi egyet sem.

Persze egy tahó-bunkó tömeget könnyebb manipulálni. És olcsóbb is.

Tehát az a politikai nagykorúság még igen-igen messze van.

Piacbarát 2012.02.10. 13:57:49

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: cseberből vederbe...

bár ő tagadja egyedül a puccss kisérletet..hmm

Navrát meg miniszterelnöknek szólítottak már az eu-ban...

oh ezek az összeesküvés elméletek :D

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.10. 14:06:23

@Amatőr: Azzal eddig is tisztában voltam és vagyok, hogy én azt már nem élem meg. Abban viszont még mindig hiszek, hogy a 40 éves gyerekem életében még ez is megtörténik.

Éhesló 2012.02.10. 14:12:06

@inebhedj - szerintem: kicsit gyerekesnek tűnik de te soroltad fel, nem én.
A hivatkozásom a szlovákokra szólt, bár mások adatai is fellelhetők ott.
Másban nincs vitánk.
A pénzhatalom szelektív mércéjére és hatalmi manipulációira utal az, hogy nem objektív mutatószámok alapján ítél és dönt.
De aki ilyet ír az nácifasisztarasszistaantiszemita.

Éhesló 2012.02.10. 14:16:33

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: mivel nem értek jól tótul és nem járok tót politikai körökbe, ezért nem tudom hogyan beszélnek slotáék az eu-ról.

Azt gondolom összességében jókat röhöghetnek, hogy ellenünk vannak folyamatban eljárások sólyom kitiltása, Malina Hedvig, a nyelvtörvény az oktatással és más nyelvi-kulturális autonómiával kapcsolatos jogok megtagadása, korlátozása, a tokaji névhasználat megszerzése és a benes dekrétumok tudomásulvétel után.

De ez van, ha az ember olyan klubba akar tartozni, ahol nincsenek barátai.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.02.10. 14:42:08

Egy klubrádiós és egy mti-s idézet?! Miért nem kurucinfó vs amerikai népszava? Mióta mértékadó az mti?! Mert 2010 óta tuti nem.

Éhesló 2012.02.10. 14:42:58

@Arbet: Hogy értse a magadfajta is az EU hozzáállását hozzánk itt egy egyszerű ellenpélda:

A mostani Magyarország egy árva gyerek. Kiskorában rossz nevelést kapott, léha szülei nem törődtek vele kellőképpen és hagyták elkanászodni. Mikor már látták a szülők, hogy ebből a gyerekből semmi hasznuk nem lesz, elhagyták (Szovjetunio). Volt nekik egyéb gondjuk. Az elhagyott árva gyerek próbálta saját útját kitaposni, független, szabad ifjúként kereste útját, de éhezett, beteg volt, nem kapott ingyen senkitől semmit, mindenki kihasználta, becsapta és egyre lejjebb csúszott a ránehezedő és régi szüleitől örökölt adósságok és az ezeket felvásárló uzsorások szorításában, lassan már csak étkezéstől étkezésig élt, az éhség minden gondolatát elöntötte, miközben a táplálékhiánytól betegségek támadták meg. Eddigre már apjától rámaradt kis vagyonkáját, a haját, fél szemét, fél veséjét is eladta, mája és lépe is idegeneket szolgált.

Már nagykorúnak számított, és talált egy "közösséget" ami uzsorásokból, tolvajokból, rablókból és szélhámosokból állt és amint észrevette magát elvették mindenét amije még megmaradt és évtizedekre előre eladósították. mérgeket etettek vele, testével elméjével gonosz kísérleteket folytattak.
Rabszolga lett láncok nélkül, mert a bűnözők közössége "felkarolta" és segítséget, irányt adott ennek a céltalan csapongó ifjúnak (EU csatlakozás) hogy koldulhasson, lophasson, robotolhasson élő próbabúként nekik, és soha véget nem érő adósságait végeláthatatlanul törleszthesse amíg csak él.
Ő volt az akin demonstrálták mi történik azzal aki nem fogad szót a bűnözők, uzsorásook nagykutyáinak: minden önálló gondolatáért újbb és újabb büntetés és egyre nagyobb megaláztatás járt.

Az új "nevelők" persze mindent megtettek, ételt, kolduláshoz szükséges rongyokat és a túléléshez szükséges aprópénzt is adtak neki, mert szerették őt így használni.
Kitanították a bűnöző tudományra és megmutatták neki hogyan lehet jó kisrabló a nagyok között.

Az ifjú pedig botorságában visszaélt a futtatói által neki juttatott "bizalommal". A kapott aprópénzt inkább ételre költötte és üszkösödő, lefagyott lábát, kezét gyógyíttatta, a rongyokat még rongyosabb barátaira adta, és a válogatott büntetéseket, megaláztatásokat követő nehéz óráiban bizony néha italra is költötte amit lopott, rabolt, nem adta le az uzsorásainak, futtatóinak hiánytalanul, amint azt elvárták tőle.
Páriaként tengődik a mai napig is ehez a "szerető, de szigorú családhoz" tartozva, és nem érti, hogy miért bünteti, korholja futtatója, uzsorása nap mint nap, mikor ugyanazok akik büntetik vagyonokat kártyáznak el, szórnak szét nőkre, rendőrök, bírák megvesztegetésére vagy hagynak hasonlóan pária tolvajok kezén csak mert azok kedvesebbek nekik mint ő.

Mi lesz a történet vége? Felnő végre az ifjú és önmagától megszabadul az uzsorások, futtatók markából, börtönbe zárják korrupt rendőrök és bírók,akiket uzsorásai fizetnek, vagy megölik, megnyomorítják végleg és elpusztul valahol magára hagyatottan tovább romló éhező, üszkösödő testével.

Rajtunk is múlik.

Amatőr 2012.02.10. 14:51:28

@Éhesló: "De ez van, ha az ember olyan klubba akar tartozni, ahol nincsenek barátai. "

Sem a fideszt, sem o.v-t nem kedvelem különösképp (sőt), de most szurkolok nekik. Ugyanis az általad klubnak titulált sz@rba tartozunk (beleléptünk), és amiben valahogy létezni kell, amíg ki nem lépünk belőle.
Oda tartozni, de nem mindenáron.

Szerintem Magyarországnak fél évezrede csak legendásan rossz politikusai vannak. A sokak által lesajnált románok lényegesen rosszabb geopolitikai helyzetből eredményesebben politizálnak (-tak), mint mi. (És azt a szégyent is elkönyvelhettük, hogy
amíg kádárék nyelve folyamatosan az oroszok altestében leledzett, addig az a megvetett suszterhulladék legalább képes volt időnként nemet mondani.)

Tehát a lenézett tótok is ügyesebben politizálnak. Ezidáig legalábbis.

tarackos 2012.02.10. 14:53:09

Érdekes vita lehetett. Ezek szerint már a ME helyettes is egy sima hazug. Kínos. Ez pedig még kínosabb:

"...ezért végrehajtják, amit kérnek"

Emlékszünk?:

"nem leszünk gyarmat"

Hát eddig tartott a teljes önfeladás, a szánalmas szabadságharc még szánalmasabb bukása...

Viktus 2012.02.10. 14:58:14

@tarackos:

Nem is leszünk gyarmat !!!

Meg kell védeni a 2010-es rendszerváltás eredményeit lásd.

"Körülbelül félezer, jobbára vezető beosztású BKV-s kapott a napokban kétszer negyedéves prémiumot, művezetőtől vezérigazgató-helyettesig. A menedzsment szerint a dolgozók kötelező bérkompenzációjára nincs pénz, pedig az egész évre alig kerülne többe, mint amennyit most a vezetőknek szétosztottak. A prémiumokat a cég a főváros kölcsönéből és támogatásából fizette, amelyet a közgyűlés azért szavazott meg, hogy a vállalat működése ne lehetetlenüljön el."

vastagbor.blog.hu/2012/02/10/premiumeso_a

Piacbarát 2012.02.10. 15:45:26

nem látom a mert ilyen ország nincs következő bejegyzését, a bkv-val kapcsolatban a kevés prémiumokkal kapcsolatban

tarackos 2012.02.10. 16:05:09

@Viktus: Ne sajnáld tőlük, fontos elvtársak!

Viktus 2012.02.10. 18:36:38

@prof...de nem dr felebarát:

Édeskevés átbukik sutyiban más csókos melóba ... a pénzt kellene szépen visszaszedni akinek nem tetszik kirakni az utcára.

Bebes 2012.02.11. 05:44:01

@immortalis: Ez nekem is feltűnt. Az európai értelemben vett konzervatívok a "baszatlan pina", "vén banya" stb. nemtelen támadását látják a mi "Tibi bácsink", "Navránk" ellen. (Mellesleg ugyanez a hölgy akkor még tökös demokrata volt, amikor elintézte a szemértelen roaming tarifák csökkentését.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.02.11. 07:21:49

@aristo:

érdekes, a zeemútnyócévben még úgy volt, hogy elég azt mondani, hogy azok rosszak, fúj, és nem kell megmondani, mi mit csinálnánk.

és lám, másfél év alatt minden megváltozott.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.02.11. 07:24:48

@prof...de nem dr felebarát:

az elmúlt már nem nyócévben elég súlyos mennyiségű ilyenországnincs veszett el valahol a ködben a mandineren, miért pont ez fáj? :)

Vén Csataló 2012.02.12. 11:52:55

Már csak azt kellene tudnom, hogy pl. az itt (is) vonyító komcsi-libsi trollokl ugyan mire alapozva merik állítani, hogy Navracsics hazudott és nem Kroes.

Emlékeim szerint elég régi európai jogelv (ha úgy tetszik: európai érték) az "Unus testis nullus testis". Persze nem ringatom magam abban a tévhitben, hogy a libsi polgártársaknak bármi köze lenne bármilyen európai jogelvhez vagy európai értékhez (már bolsevik korukban is rühellték a jogi pepecselést), az viszont mégis csak röhejes, hogy bármit állít egy a magyar kormánnyal ellenséges eurokrata, azt azonnali hatállyal tényként szajkózzák. Közben mintegy mellékhatásként trambulinról hugyoznak azokra az
európai normákra, amit állítólag védeni szándékoznak.
(És persze nagyon csodálkoznak, ha mindezek után le vannak hazaárulózva...:)

Nem mellesleg Nellie Kroes szavahihetősége kicsit brutális csorbát szenvedett (szintén az európai értékek szempontjából), amikor biztos létére úgy alakított ki álláspontot a Klubrádió ügyében, hogy nem volt hajlandó meghallgatni a másik oldalt, a médiahatóság álláspontját.

Nem kétséges hogy a helyi SZDSZ-árvák pont ezt a pofátlan egyoldalúságot imádják Kroesben, de hogy ennek sincs semmi köze semmiféle európai értékhez (úgy is mint európai eljárásjoghoz), nos az sokkal inkább biztos, mint amennyire Kroes "biztos".

Zb74 2012.06.04. 13:25:35

@aesculus: Orbán 2009-ben egy személyes megjegyzést ejtett el arról, hogy tiszteletben tartja az alkotmányt, de nem tiszteli. Ebből nem következett automatikusan, hogy a szükséges többség megszerzésével a Fidesz új alaptörvényt fog hozni (illetve csak azok számára következett ilyesmi, akik úgy tartják, hogy a Fideszben Orbán egyszemélyi akarata érvényesül). A Fidesz 2010-es választási programjába nem is került be az új alkotmány, és a párt nem is kampányolt vele.

Navracsics tehát hazudott.

(Hogy ki mitől féltette az országot fideszes kétharmad esetén, az meg pláne nem ad legitimációt az egypárti Tákolmánynak.)
süti beállítások módosítása