Nádassal rettegnek a svédek
2009. november 06. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Nádassal rettegnek a svédek

(Shelf kolléga feltöltötte és feliratozta a riportot)

  A magyar szélsőjobbal, Orbán Viktorral és a Demokrata szarkasztikus írásával foglalkoztak a minap a svéd televízió főműsoridejében, miközben Nádas „Nincsmorálisválság” Péter telefonon emlékeztette a svédeket a vészkorszakra. Unalomig ismert módszerrel indul hát a választások előtti őszön a külföldi sajtóhadjárat az acsarkodó, európaiatlan, könyvégető, zsidózó jobboldal ellen. A minapi svéd riport igazi esszenciája a húsz éve folytatott műfajnak.

„A Magyarországon egyre határozottabban menetelő szélsőjobboldali militáns csoportok Nobel-díjra jelölt írók könyveit akarják megsemmisíteni” - számolt be a Demokratában megjelent Pozsonyi Ádám-írásról a svéd köztévé kulturális híradója, melynek riportere felteszi a kérdést: „Lehet írókat hazaárulónak nevezni egy európai országban? A válasz: igen!”   

  Pozsonyi Ádámot, a Demokrata publicistáját, a Reakció egyszeri szerzőjét (és az UFi egykori interjúalanyát) lehet kedvelni vagy kritizálni, esetleg negligálni munkásságát. De az, hogy a punk múltú író vastagon szarkasztikus stílusú cikksorozatának egyik új darabjából világraszóló rettegést szervezzen az öregecskedő ballib oldal, egyszerűen nevetséges. A Demokratában megjelent írásból a svéd riport idézi: Pozsonyi könyvégetésre buzdítja olvasóit.

  Nádas Péter tekintélyes írói munkásságát vastagon beárnyékolja az őszödi beszéd után tett felmentő ítélete Gyurcsányról, amiben retorikai mesterműnek nevezte az azóta megbukott kormányfő mondandóját. Nádas akkoriban - miközben az ország teljesen felbolydult, és tömegek tüntettek az utcákon - még Sólyom László szavait is cáfolni igyekezett, amikor arról beszélt, hogy nincs morális válság, mert egy ország nem lehet morális válságban.

  Most pedig az árokásók közé teljes joggal bekerült író a svéd közvéleményet formálja kimódolt, körmönfont mondatokkal: „Nádas komolyan veszi a cikket, s 1944 júniusa jut eszébe, amikor is a magyar nácik 400.000 könyvtári kötetet daráltak be” - hangzik el a riportban. „Mindenki tudja, hogy akkor nem csak könyveket semmisítettek meg abban a papírmalomban, hanem azzal egy időben kezdték deportálni a 600.000 zsidó magyar állampolgárt is, akik közül 400.000 nem tért vissza. Tehát, én ezt a dolgot nem tudom nem komolyan venni” - mondta a híradóban Nádas.

  A riporter szerint nincs több ország, mely ilyen hatalmas számban hagyta volna meggyilkoltatni saját polgárait, pusztán zsidó vagy cigány származásuk miatt. A svéd tévé riportja szerint „részben a Jobbikon keresztül mutatja meg arcát a fasizmus, és ennek paramilitáns csoportja, melyet nyolc cigányszármazású ember megölésével gyanúsítanak, és a legnagyobb ellenzéki párt vezetője a szóban forgó, 150.000 olvasót magának tudó lapot a kedvencének nevezi”.

  Igen, jól olvasták: Orbán Viktor a svéd riport szerint a fasizmus arca Magyarországon, folyamán a fasisztaveszély kapcsán kerül említésre. Így mos össze a ballib elit a jól bejáratott információs csatornákon keresztül konzervatívot, jobboldalit, fideszest, jobbikost, gárdistát és cigánygyilkost egy mondatban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr191504805

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nádas Péter 2009.11.06. 23:26:35

Egyezzünk meg abban, hogy csak baj van belőle, ha egy író vagy költő szavait szó szerint veszik. Mert ugye mit csinál egy író? Tapasztal, olvas, hall, majd mindezekből létrehoz egy világot, amely több-kevesebb kapcsolatban van a valósággal. Ha az író a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetetlen Dodó 2009.11.06. 21:45:56

@garizim: Tudok javasolni egy pár remek blogot, ahol kőkeményen elhatárolódnak a szélsőjobbtól.
Sőt, még a fasiszta Fidesztől is.

FreeTibet 2009.11.06. 21:47:18

155 komment és a vonatkozó régesrégi Pellengér videót még nem is linkelte senki!
www.youtube.com/watch?v=msDErrwSG0k

@csi: A zseniális matula interjú is ekkörül születhetett. Márcsak a hasonló gondolatok miatt is;)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.06. 21:48:48

@tevevanegypupu:

"De ha valaki megkockaztatja, akkor ne csodalkozzek a heves tiltakozason. Esetleg azon, hogy orrba vagjak vagy hatva akarjak loni."

És esetleg cserébe néhány tankkal és pártízezer katonával megszállják az országát. Mert ők meg az orrbavágást és a lövöldözést tolerálják kevésbe. Kb ide vezet ez a logika. :(
Mondjak példákat erre is?

FreeTibet 2009.11.06. 21:53:53

@FreeTibet: Az előző kommentemből levonható következtetésképp még annyit, hogy a videó legalább 8 éves. Szóval érdekes, hogy az "árokásó" média épp most vette észre, hogy a Bucó szeret ImreKertész könyveket égetni.

Google 2009.11.06. 22:00:41

@FreeTibet:

Igen, de nem tudni, kérésre, vagy magától, betette az egyik újabb Demokratába is. Hogy nehogy nyoma vesszen...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.06. 22:06:14

@bretman: kulfoldisajto.blogspot.com/2009/07/antall-jozsef-kulfoldi-es-belfoldi.html

Egyébként Esterházy hogyan gondozd-ját lehet iróniaként olvasni? Akkor Pozsonyit is, függetlenül attól, hányan képesek rá. Pozsonyi ráadásul jelzi az iróniát, míg Esterházy nem.

A svédeket meg szerintem jobban érdeklik a saját gondjaik, mint a Peter Nadas félelme az ismeretlen k-európai Orbántól, aki a Demokrata (húha) nevű lapot olvassa.

A Jobbik egyébként pártszövetséget kötött Mark Abramsson pártjával, amelynek befolyása Svédországban a nulla körül mozog.

Sebastian Knight 2009.11.06. 22:26:56

@denever:
Így lesz.
A Sötétség seregeinek Vezénylő Tábornoka fehér csontvázlován bevonul majd Budapestre, és beköszönt a fehérterror.
Meneküljön minden európaiértelembenvett demokrata!

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.11.06. 22:37:12

@Loxon: Jaj nekünk érzékeny és művelt embereknek :) szvsz. ez itt nem fog menni. (pedig milyen jó lenne...)

Várkonyi 2009.11.06. 22:58:12

@Loxon: A Jobbik nem támogatottság, hanem elvek alapján szerzi szövetségeseit.

Ennyi erővel a legnagyobb adu ász a kínai komcsi párt, azt legalább 100 millióan támogatják...

Sebastian Knight 2009.11.06. 22:58:26

@Sebastian Knight:
Félrebeszélek. Mit fehérterror, eljövend a Negyedik Birodalom.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.11.06. 23:15:01

Mi pedig (megint) itt maradtunk árván

tevevanegypupu 2009.11.06. 23:43:22

@Várkonyi:
Nem vagyok hive a Jobbiknak, nekem tul szelsosegesek. Sokan szeretnek radikalisan es egy csapassal megoldani az osszes problemat es ugy gondoljak, hogy ez csak drakoi szigorral lehetseges. Lassan es meggyozessel nehez lesz..Es ezert aztan a Jobbikot tartjak a helyzet kulcsanak. Mindenesetre sokakkal ellentetben ugy kepzelem az lesz a megoldas, ha a Jobbik is bekerul a parlamentbe, es az ott hozott hatarozatokkal tamogatjak nem keves hivuket.
Ami az adossagot illeti, hozzaertok mondja, hogy meg unokaink is fizetni fogjak..

@Úlfhéðinn:

Sokszor az ember nem erti, hogy ki mit tesz vagy mond meggyodesbol vagy erdekbol.Es legtobbszor nem is merik fel a kovetkezmenyeket, annyira szeretnenek gyozni.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.11.06. 23:45:35

hölgyek s urak!
frischítőként hoztam e klasszik klipet :D

www.youtube.com/watch?v=IQR9bw-4R08

igen, svédo.-ból :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.06. 23:59:42

@ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget:

Hát, nem lett túl jó véleményem a svéd fogszabályzásról. De ha már erre röpködsz, offolok neked egy jó zenét, meg persze mindenkinek, ma jutott eszembe sok év után:

www.youtube.com/watch?v=B1nfjuAfiq4

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.07. 00:05:18

@Várkonyi: Ezt nagyon jól tudom, nem erről írtam, hanem annak kapcsán, hogy mekkora súllyal esik latba Svédországban a "szélsőjobbtól való rettegés".

Várkonyi 2009.11.07. 00:07:02

@tevevanegypupu: Köszönöm a választ.

más:
Ismeritek a KAPU nevű szélsőséges-kirekesztő folyóiratot?

barikad.hu/node/39894

A cikk olvastán egy kicsit talán letisztázódnak a kételyek, amelyek a sok elhallgatásból és félretájékoztatásból táplálkoznak.

bihari_panorama 2009.11.07. 00:26:36

A magyar közvélemény a megnyilvánulásaik és ismétlődő magyargyalázásaik alapján teljesen reálisan ítéli meg Spiró, Konrád, Esterházy, Nádas, Kertes nemzetellenes uszító szerepét.

www.youtube.com/watch?v=_fNOPA7Z9F8&eurl=http%3A%2F%2Fpetter.blog.hu%2F2009%2F05%2F04%2Fspiro_gyorgy_az_erettsegin&feature=player_embedded

Ennek ellenére sem lesz könyvégetés, amitől Peter Nadásék és imrekertesék rettegtetik a világot.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.11.07. 00:50:03

@Elpet: no, ez üt & yo!
kösze! :D

egyébként, nádasch hosszú távon minimálisch hatást kifejtő v. fordítva rövid távon max az ürge?
nem tom, kérdem, satöbbi ... :)))

bretman 2009.11.07. 01:40:58

@Loxon:

Amennyiben nincs fásszárú magyar, Esterházy vonatkozó írását csak iróniaként lehet értékelni. És sajnos, bármennyire is szeretnék néhányan mélymagyar oldalról, ez nem politikai, hanem irodalmi, vagy ha úgy tetszik nyelvi kérdés.

De a példád nagyon jó. Ugyanis láthatóan fel vagy háborodva emiatt az írás miatt. Vajon azok, akik a csokorba kötött magyart meg a fásszárút szó szerint veszik, azok most hol látják az iróniát?

Pozsonyi írásának melyik az a mondata, amelyik a Demokrata szubkultúrájában nem vehető halálosan komolyan?
Azt írod: Pozsonyi jelzi az iróniát. Hol? Hogyan?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.07. 02:17:46

@bretman: Esterházy írását cinikusként és nem ironikusként lehet értékelni. Rosszízű játékot űz. Én nem vagyok ezen felháborodva, az nem az én műfajom. Egyszerűen csak vegytisztán alattomosnak tartom.

Most nézzük Pozsonyit:
“Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!” Ez legyen a felállítandó kis szabadcsapatok indulója. -- írja. Igaz, amit ír? Szerintem igaz. Meg lehet ilyen véleményt fogalmazni? Meg lehet. Vannak vaskos mondatok liberáliséknál is, meg nem-liberáliséknál is. Ez az utóbbiak közé tartozik. Mondóka mivoltában rejlik a játékossága.

Az irónia itt közérthető. Esterházy elbújhat amögé, hogy a mondatai "nyelvjátékok", miközben Konráddal is nyelvjátékot űz, csak ugye a hátsójában.

Pozsonyi nem bújik el:
"A cél az, hogyha egy magyar ember meglát egy esterházy vagy egy bacher kötetet, álmából felkelve is a szemeteskuka felé pislantson, és félig beragadt szemmel, esetleg ásítást elfojtva is egy nagy elhajító mozdulatot tegyen."

Ha fásszárú magyar nincs, akkor ugye mondanom sem kell, hogy ilyen sincs. Ez egy eltúlzott képsor; nyilvánvalóan arra vonatkozik, hogy olvasson a fene ilyen írókat. És teljesen igaza van. Olvassa ezeket a futtatott liberális fő-fő-írócskákat az, aki még nem olvasott százszor jobbakat és krónikus librofágiában szenved.

Tudnék egyébként jóval kevésbé ismert, és még mindig liberális írókat mondani, akiket sokkal jobban volna érdemes olvasni, mint ezt a sok díszelgő nullát. Azoknak még tartalma is van, meg szépsége.

Tehetséges gyerekek ezek? Tehetséges gyerekek. Jó könyveket írnak? Nem írnak jó könyveket. Politikailag beigazolják, hogy az irónia náluk egyenlő az ellenséges és alááásó hozzáállással? Be.

Tömören ennyi.

bretman 2009.11.07. 04:30:52

Akkor próbáljuk meg, hátha egy új üzenettel átmegy az előző is.

bretman 2009.11.07. 04:53:48

@Loxon:

Ilyen zagyvaságot rég olvastam.

Mit jelent az, hogy "beigazol"? És milyen az "aláásó hozzáállás"?

És mi az, ami szerinted igaz? Hogy legyen a szabadcsapatoknak indulója? De hogy lehet egy óhajtó mondat igazságtartalmát vizsgálni? És ha neked mégis sikerül (irodalmi Nobel-díj lesz belőle!), akkor hogy jön ide az irónia? Tudod egyáltalán, hogy mi az irónia?

Valamikor a rendszerváltás környékén írta Esterházy (az MDF-közeli Hitelben), hogy a kommunista sajtóban onnan lehetett tudni egy mondatról, hogy hazugság, hogy így kezdődött: mint az köztudomású. Ezzel próbálkozol te is. "Mondanom sem kell". De. Kéne mondanod, mert fásszárú magyar tényleg nincs (ha láttál már, szólj!), de olyan, hogy valaki álmából felkeltve is undorodik valamitől, olyan van. Pozsonyi mondata ugyanis a belézsúfolt közhelyes fordulatok ellenére sem jelent ennél többet. Az "álmából felkeltve" ugyanis nem irónia, hanem ordenáré közhely.

Maradt még néhány kérdés. Hogy miért is "gyerek" a hatvanéves Esterházy, a majdnem hatvanöt Spiró és a közel hetven Nádas, hogy ha nem írnak "jó könyveket", akkor honnan tudod, hogy tehetségesek és hogy miért érzed fontosnak, hogy meg nem nevezett liberális írókkal példálózz (és hogy egyáltalán, miért van jelentősége annak, hogy egy író liberális-e vagy sem?), de inkább hagyjuk.

Én még egy ideig elleszek a "Politikailag beigazolják, hogy az irónia náluk egyenlő az ellenséges és alááásó hozzáállással" mondattal.

És már nem csodálkozom, hogy nem csak Esterházyt nem érted, de Pozsonyit sem.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.07. 07:03:50

@bretman: Látványos, hogy mennyire nem ért, de azért megpróbálok segíteni -- mint fásszárú olvasónak -- a szövegértés alapjainak elsajátításában. (Figyelem, ez irónia és nyelvjáték volt, egy cseppnyi szarkazmus sem volt benne!)

Először is van a magyar nyelv. Azt meg kéne érteni, azon nem tudok segíteni (ennek körébe tartozik a "gyerek" szó használata is, ld. stílusérték, kedvesség, _magyar_ humor stb.).

Tehetségesek ezek a "gyerekek" (bocsánat, öregurak -- kedvesebb így, nem igaz?), mert írnak jó mondatokat, de nem írnak jó könyveket. Kérem, ne kössön bele abba, hogy én honnan tudom, hogy ezek nem jó könyvek. Ez egyrészt szubjektív, másrészt objektív, bizonyítható, kísérletekkel igazolható tény.

A blogmotor engedelmével fontosnak találtam éreztetni, hogy ők a csúcsra járatott, überszupernek beállított liberális írók, pedig vannak náluk jobb liberális írók is (mármint olyanok, akiket még én, Nobel-díjtalan olvasó is kedvelek. Még talán Obama is kedvelné őket, ha tudna magyarul olvasni és nem inkább kosarazna.)

Az, hogy valaki liberális-e vagy sem, onnantól lesz fontos és főképp megnevezhető, hogy annak tartja magát és azon a szcénán mozog (szcéna szót nem fogom megmagyrázni. --> Bakos-féle szótár)

Valamikor a rendszerváltás környékén a Fidesz felkérte Nádast egy kultúrprojektre. Vele is úgy járhattak, mint az akkori MDF Tom Lantossal, aki még akkor is csak a zsidó érdekekkel volt elfoglalva, amikor inkább egy teljes nemzet érdekeiről lett volna szó, amelyhez állítólag asszimilánsként ők is tartoznak.

Hogy fásszárú magyar van-e. Nézze, Ön például mélymagyarnak nevezi ezt a típust, akit Esterházy fásszárúnak. Tehát fásszárú magyar van. Mélymagyar pedig már előbb van, mint mélyzsidó, valószínűleg. Vagy ha mégsem, akkor nevezzük Konrádot fásszárú zsidónak. Érzi az iróniát? Ha nem, forduljon Esterházyhoz, ő ennek mestere.

Óhajtó mondatok igazságtartalmával kapcsolatban ajánlhatom a kiváló Austin beszédaktus-elméletét. A mélyosztrák Wittgenstein is változtatott korábbi, fássszárú álláspontján, másnak sem szégyen. De, _mondanom sem kell_, hogy egyetértek a pozsonyigyerek-féle mondat felütésével, valamint a képzeletbeli "szabadcsapatokkal". Ő ezzel fejezte ki unalmát e szerzők, és főként (nemzetközi szintű) futtatásuk iránt. Legalábbis én így interpretálom, meghagyva másoknak is a lehetőséget, hogy a sajtószabadságon belül úgy interpretáljanak mondatokat, ahogy bírnak.

Mint az köztudomású (jelzett irónia!) ugyanis, sajtó- és szólásszabadság van.

Téglagyári Megálló 2009.11.07. 07:58:18

@Loxon:

"Óhajtó mondatok igazságtartalmával kapcsolatban ajánlhatom a kiváló Austin beszédaktus-elméletét. A mélyosztrák Wittgenstein is változtatott korábbi, fássszárú álláspontján, másnak sem szégyen."

Ugyanabba a könyvesboltba jártunk? Amúgy a fent nevezett urak legalábbis megkérdőjelezik a "szólásszabadság" liberális óhaját, amennyiben nem látnak a szólás és a cselekvés között éles határt.

Egyébként mélyosztrák Wittgenstein Lajos, muhaha. "What I write is 100 percent hebraic".

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.07. 09:16:56

"Nádas Péter tekintélyes írói munkásságát vastagon beárnyékolja az őszödi beszéd után tett felmentő ítélete Gyurcsányról, amiben retorikai mesterműnek nevezte az azóta megbukott kormányfő mondandóját."

ha azt mondom lefi riefenstahl náci propagandafilmjeire, hogy remekvűvek: náci-e vagyok?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.07. 09:24:20

@Várkonyi:

"A Jobbik nem támogatottság, hanem elvek alapján szerzi szövetségeseit."

akkor már sok mindent értek. szóval ezért szeretnék, az utóbbi idők egyik legnagyobb választási csalásában részt vevő iráni nemzeti gárda "ellenőrizné" itt is a választások "tisztaságát".

persze van olyan verzió is, hogy irán jelenlegi vezetését csak azért szeretik olyan nagyon, mert az csak otthon és csak halkan keresztényellenes, viszont nagyon hangosan antiszemita. persze ez utóbbit csak a lenézett bérrettegők állítják

Alfőmérnök 2009.11.07. 10:59:22

@mavo: "ha azt mondom lefi riefenstahl náci propagandafilmjeire, hogy remekvűvek: náci-e vagyok? "
Nem, sőt kifejezetten jó ízlésre vall. Ellenben a hasonlat nem kicsit sántít: a retorikai teljesítmény vonatkozásban Gyurcsányt nem L. Riefenstahllal, hanem Hitlerrel kéne összevetned.

mrbadger 2009.11.07. 12:58:49

Szerintem ez így igazságos! Ez jár cserébe, ha Jókai Anna teli szájjal szidja Gyurcsányt a Pravdában, illetve Csoóri Sándor heti rendszerességgel járatja le hazánkat a Fox News-son..

Thulsa Doom (törölt) 2009.11.07. 13:25:41

Amúgy meg ki a faszom az a Nádas? És mi ez a disznóröfögés-szerű nyelv, amin a bemondó "beszélt"? Min változtat az, ha egy majom nyavajgását disznónyelven ismétlik ezer kilométerre innen?

Fandorin 2009.11.07. 16:35:19

Nahát ezek a csirkedaráló svédek inkább magukkal foglalkozzanak...

Téglagyári Megálló 2009.11.07. 16:51:07

@Alfőmérnök:

Ja, ja, ezt ismerjük. Felmerül a kérdés: az a baj, hogy pofonvágta Adolfot, vagy az, hogy nem?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.07. 17:21:56

@Alfőmérnök: vagyis, ha azt mondom, hogy Hitler kiváló szónok volt, akkor náci vagyok?

Alfőmérnök 2009.11.07. 17:52:54

@calam (vdani): Nem. De ha ezt azzal a céllal mondod, hogy elfogadhatóvá tedd a tartalmi részét is a szónoklatainak, akkor minimum egy barom vagy.

Alfőmérnök 2009.11.07. 17:55:22

@Téglagyári Megálló: Ez így nincs elég tudományosan megfogalmazva, értelmetlen kérdés. (Etikai kijelentések márpedig nincsenek.)

Google 2009.11.07. 18:10:19

Vajon hány hadosztálya van a nemzetközi sajtónak?

Pozsonyi Ádám hülyeségeket beszél, nem szól a Sláger és a Danubius, Európa segíts! Hallod, segíts!

www.hirszerzo.hu/cikk.nemzetkozi_botrany_lett_a_slager-danubius-ugybol.129460.html

Ilyen kis ügyekkel nem átallják felverni a világot, az országot szégyenpadra ültetik, mert ők félnek, gondoljátok meg!
És Istenem, mi is várható ténylegesen: nem fognak könyveket égetni, magyar befektetőkhöz kerül két rádió, önkormányzatoké lesz a vízközmű, mi jöhet még?

Talál egy kicsit ide az, amit Majtényi sír a Financial Times-nak:

"Az Advenio egy olyan csoport tagja, amely Fidesz-barát médiaorgánumokat birtokol. A másik győztesnek, az Econetnek nincs azonosítható szerkesztési irányvonala."

Mint ahogy Nádasnak sincs, ugye?

Tehetetlen Dodó 2009.11.07. 18:23:35

@Google: Óh, inkább örüljünk, hogy ennyire naprakész a művelt nyugat a magyar események terén!
Lám, a FT meg az Economist is külön szerkesztőt tart fenn arra, hogy folyamatosan elemezze a világ legjelentősebb adóit, a BBC-t, a ZDF-et és a Slágert.
És ha bármi rendelleneset észlel, azonnal megkeresi a leginkább illetékes kádert, ez esetben például az igen független Majtényit, aki élesen elítéli egy párttestület pártalkun alapuló döntését.
És természetesen azonnal cikkekben értesítik a világ közvéleményét erről a hallatlanul fontos, Európát, sőt, az egész glóbuszt megrázó szörnyűségről.
Büszke vagyok, mégsem kell kicsinek lennünk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.07. 18:52:09

@Alfőmérnök:

már vethetjük is.

Hitler közismerten kiváló szónok volt, és ezt én is elismerem.

Náci-e vagyok?

szzsm9 2009.11.07. 19:04:40

Sajnálom, hogy megint elsikkad a lényeg. Nem Pozsonyi vagy Nádas miatt lett rossz az imidzsünk külföldön.

fél éve mást sem kérdeznek tőlem svédek (tolmács-idvez vagyok, több száz svéddel társalgok havonta), hogy mi is van ezzel a Gárdával, a cigánygyűlölettel, mi a fene történik Magyarországon? pár hete egy felvidéki magyar, aki Svédországban él, kérdezte tőlem, hogy mi a szösz van, nem érzékeljük-e hogy mennyire rossz hírünk lett a világban és ez nem aggaszt-e bennünket?

a svédek egyébként azért vannak megdöbbenve, mert náluk nagyon is jó volt eddig a hírünk. a demokrácia élharcosai vagyunk - voltunk - szerintük. dicső 56, küzdelem a diktatúra ellen. azt hiszik itt büszke, okos emberek élnek. EZÉRT foglalkoznak annyit azzal, hogy itt milyen fura dolgok történnek mostanában.
ugyanis kívülről, lehet, hogy itt sokan nem érzékelitek, de tényleg nagyon balkáninak tűnik az ország mentális állapota (és itt kérek elnézést a Balkántól).

Tehetetlen Dodó 2009.11.07. 19:07:19

@szzsm9: Vajon milyen forrásokból informálódnak ezek a derék svédek?

Google 2009.11.07. 19:19:20

@szzsm9:

Hát az lehet, hogy Pozsonyi nem (vagy nem annyira), de a másik szereplő (Nádas) sokat tett, tesz és tenni fog azért, hogy olyan hírünk legyen, amilyen. Tudjuk, merjük, tesszük!
Nincs egyedül, az egész ballib oldal ijedt meg, nem Pozsonyitól, nem a Gárdától, hanem attól, hogy oda a hatalom, elveszíthetik a kincstár kulcsát. Kiürítették azt már, nem egyszer, de mindig kerül bele valami. Jól fogna, tetszik tudni!
A svédek 2006-ban nem döbbentek meg vajon? Mert mi eléggé megdöbbentünk akkor, amikor Nádas nem.
De ők, a svédek is megdöbbentek volna a helyünkben. Döbb, döbb.
És itt tényleg valamirevaló emberek élnek, de mit tegyenek, ha a vezetés olyan, de olyan balkáni?

szzsm9 2009.11.07. 19:23:50

@Tehetetlen Dodó: ugyanabból, ahonnan eddig is. ahol megjelenik hírben mondjuk, hogy Magyarországon három helyet szerzett a Jobbik az EU-ban. és a Jobbik haverja az ő egyik rasszista pártjuknak. ennyi nekik bőven elég. ilyen rohadt ijedősek ezek a derék svédek.

aztán persze rájátszanak erre egy ilyen riporttal és ezt én is képmutatónak tartom. de a tényeken nem változtat.

Tehetetlen Dodó 2009.11.07. 19:29:23

@szzsm9: Na, Google kolléga rávilágított arra, amit pedzegettem.
Érdekes, ugye, hogy csak a Jobbik meg a Fidesz korbácsolja fel a kiváló svédek érzékeny lelkét, a Fletó-féle rendőrterror meg sem rezdítette mélyen demokratikus lelküket...?
Mégiscsak a hírvivők körül lehet keresni eme érdekes kettősség okát, nemde?
Mert arra gondolni sem mernék, hogy e mélyen demokratikus, liberális svéd nép ennyire rabja lenne a kettős mércének.

szzsm9 2009.11.07. 19:32:32

@Google: 2006-ban, Gyurcsány beszéde és a tüntetések idején, a svédek - még mindig ugyanazokból a forrásokból informálódva - ezekre is rákérdeztek. igen, akkor is meg voltak döbbenve.
a svédek nem hülyék.
a miniszterelnökünket egy kóklernak tekintették, akinek szerintük le kell mondani egy ilyen blama után, a tüntetők miatt pedig nem mertek közlekedni az utcán turistaként. nem is jöttek annyian abban az időben.

bz249 2009.11.07. 19:33:37

@Tehetetlen Dodó: ha ez megnyugtat valakit, az átlag egyetemi dolgozó/hallgató nyugatnémet továbbra se tudja, hogy merre van Magyarország és nem is nagyon érdekli. ;)

szzsm9 2009.11.07. 19:36:28

@Tehetetlen Dodó: mint írtam fent, a svédek nem hülyék. és a sajtójuk nem a magyar szoci-fidesz vonal szerint oszlik meg. nem Magyarországról irányítják a svéd médiát, bármily nagy csalódás ez nektek :)

a 2006-os történésekről ugyanúgy volt saját véleményük. ami neked tetszett volna. a Jobbikról is van. ami neked nem tetszik. ez van.
egyszerűen sokkal érettebbek politikailag ezek a fránya északiak, na!

Tehetetlen Dodó 2009.11.07. 19:53:04

@bz249:
Persze.
Ezért örülök annyira, hogy a svédek kivételként erősítik a szabályt: rendkívül érdeklődőek és természetesen mindenféle, ellenoldali forrásokból is tájékozódjanak, hogy elfogulatlan képet kaphassanak hazánkról. Ezért hemzsegnek Magyarországon a svéd tudósítók, hogy objektív, pártatlan képet nyújtsanak rólunk a hírekre szomjazó publikumnak.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.11.07. 19:56:24

@Loxon: Fentebb írta: "Tudnék egyébként jóval kevésbé ismert, és még mindig liberális írókat mondani, akiket sokkal jobban volna érdemes olvasni, mint ezt a sok díszelgő nullát. Azoknak még tartalma is van, meg szépsége."

Kiváncsivá tett. Megtenné, hogy mond?

szzsm9 2009.11.07. 19:58:42

@Tehetetlen Dodó: látom, tökmindegy, mit válaszolok. bocs, hogy próbáltam megzavarni a meggyőződésedet!
ostobaság volt, belátom.

Tehetetlen Dodó 2009.11.07. 20:06:40

@szzsm9: Nem válaszoltál érdemben arra az egyszerű kérdésre, hogy a svéd média milyen forrásokból nyeri a híreit, mert ez a kérdés, nem az, hogy a publikum milyen képet alakít ki a látottak-hallottak alapján. Nyilván olyat, amilyet tálalnak neki. És olyat tálalnak, amilyet tudósítóiktól kapnak.
Ezért érdeklődtem volna tisztelettel tőled, mint a svéd média alapos ismerőjétől, hogy vajon kiküldött tudósítók tucatjai járják országunkat, vagy a nyugaton jól bevált ballib irányultságú "hiteles, pártatlan" hírforrásokra támaszkodnak, mint megannyi más országban, Ausztriától az NSZK-n át Hollandiáig.
Kérdésem továbbra is fennáll.

szzsm9 2009.11.07. 20:23:41

@Tehetetlen Dodó: a kérdés jó és ravasz, mert ehhez tényleg a svéd média szakértőjének kellene lennem, hogy tudjak rá válaszolni. ezt te is tudod:)

én a csak a Magyarország iránt érdeklődőkkel találkozom, olyanokkal, akikben a hírek valahogyan lecsapódnak. és mivel szerintem elég jó képük volt a volt magyar miniszterelnök körül kialakult helyzetről is - olyan véleményük, amit te is helyeselve fogadtál volna - az a feltételezés, hogy egyoldalúan lennének tájékoztatva a gonosz ballibsi ármánykodók által, szerintem nem áll meg.
a jelenlegi helyzet is lecsapódik bennük valahogyan, akkor is ha torzan. a média eleve torzít, minél messzebb van, annál inkább, de azért, mert neked nem kóser, amit ők látnak ma magyar politikaként megjelenni, nem biztos, hogy a "rossz" forrásokat kell keresni.
vannak tények. és van a média-hype. ezeket külön lehet választani. a rólunk alkotott kép pedig igenis megváltozott. cikik lettünk. a magyar kormány miatt és a magyar kormányzásra adott szélsőséges válaszok miatt. ennyi nem elég?

teknős 2009.11.07. 20:25:02

Nekem vannak svédországban élő rokonaim és ismerek néhány svédországi magyart is.

Határozottan olyan érzésem van velük kapcsolatban, hogy az érdekeik úgy kivánják, hogy Mo. el legyen áztatva és nem igazán érdekli őket, hogy milyen egy jobboldali nézőpont. Teljes elutasítást éreztem bennük.

Google 2009.11.07. 20:25:40

@szzsm9:

Balkán, hát tudod!

Szóval a kedves svédek is azt mondták, hogy le kellett volna mondania a "miniszterelnökünknek"? Nocsak, nocsak.
De aztán megunták és hazamentek, ugye?
Mert a "miniszterelnökünk" maradt. Sőt, a Jobbik alatta, és miatta erősödött meg; hát lehet ezt innen így látni, ha megengeded.
Ezeket az ügyeket itthon elkezdik kibontani, kint felhabosítják, aztán hazahozzák és a képünkbe vágják. Hogy örüljünk, azért.
Százszor megcsinálták már és ugyanannyiszor megfogják még. Tudnának ők mást?
Persze, a svéd médiát sem irányítják Magyarországról. Csak megvan minden fontosabb országban az elvtársaknak az az embere (a megfelelő helyen), aki tudja, mit kell tennie, nem remeg a keze, ne félj!
Ha a kommerek nincsenek hatalmon, vagy veszélyeztetve látják azt, rögtön rossz hely Magyarország.

bz249 2009.11.07. 20:32:01

@Tehetetlen Dodó: azért érdekes lenne tudni, hogy a svédeket csak Magyarország érdekli ennyire, vagy a perui, botswanai és üzbegisztáni politikai helyzet is. Mert ha igen, akkor tök jó dolog lehet svédnek lenni, hogy ennyi minden jut energiájuk (meg emellett még kiválóbbnál kiválóbb metálzenekarok közül válogathatnak). Mondjuk, ha az árszínvonal olyan, mint Dániában, akkor azért van árnyoldala is a svéd létnek.

szzsm9 2009.11.07. 20:38:22

ja, és mielőtt azt a képet kezdenétek dédelgetni magatokban, hogy minden svéd mindenről mindent tud és minden érdekli: egy frászt!
csak jelzem, a legtöbb svédet ugyanannyira nem érdekli Magyarország, mint mondjuk Türkmenisztán, vagy Észak- Karolina.
szóval ne vigyük el vicces-túlzós irányba, mert az komolytalan.

evil overlord (törölt) 2009.11.07. 20:50:23

@szzsm9: A gond az, hogy a hivatkozott videó elég egyoldalú:
1. a híresen nagy árokásó Nádas (ld. arokaso.blog.hu) telefoniterjúja.
2. a nyóckerbeli néni állítólagos cigánygyűlöte, miközben simán igaz lehet, hogy egyes antiszociális cigány szomszédaiból van elege, meg abból, hogy többször betörtek hozzá. Kiváncsi vagyok mit szólnának a svédek, ha beköltözne melléjük pár rosszabbfajta cigány.

A fasz Bayer és Pozsonyi amúgy megérdemli, hogy hülyének nézik őket, ha ilyen magas labdát adnak fel.

Disclaimer: a user többször volt Svédországban, kedveli őket (+ a tevedések elkerülése végett: ki nem állhatja a Jobbikot - csakúgy mint a legtöbb itteni szerző és kommentelő - valamint nem Orbán-fan).

Google 2009.11.07. 20:52:57

@szzsm9:

Ezt Nádasnak címezted, ugye hogy?
Ne légy szerény.

bz249 2009.11.07. 20:56:14

@szzsm9: vagyis a svédek is olyanok, mint a többi nyugati, amelyik sejti hogy Magyarország az egy furcsa közép-ázsiai/afrikai ország idétlen helyi népszokásokkal és érdekes étkezési kultúrával... aki meg komoly befektető/turista az úgyse a Nádas internyú alapján tájékozódik.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.07. 21:01:09

@Tehetetlen Dodó:

Csak Népszavát olvasnak, de azt naponta többször.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.07. 21:02:58

@Google:

"Persze, a svéd médiát sem irányítják Magyarországról. Csak megvan minden fontosabb országban az elvtársaknak az az embere (a megfelelő helyen), aki tudja, mit kell tennie, nem remeg a keze, ne félj!"

mondom, hogy világösszeesküvés! a komcsik keze mindenütt ott van.

Google 2009.11.07. 21:12:40

@mavo:

A kezük még hagyján, de lehet, a köz pénzéből, javaiból is jut oda.

bz249 2009.11.07. 21:31:35

@evil overlord: a kísérlet szerint repülőjegyet vesznek nekik... ha nem lennének/mi nem lennénk EU-tagok, akkor valszeg lenne vízumkényszer is. ;)

szzsm9 2009.11.07. 21:37:30

@bz249: nem tudom. a befektetőket szerintem jobban zavarja, mint a turistákat. nem ez az interjú, hanem a jelenség. a svéd köztudatban Magyarország EDDIG nagyon okés hely volt. Puskás, 56, okos, ügyes nép, stb.
most is szeretik, csak kicsit úgy néznek ránk, mint olyanra, akiről kiderült, hogy bár rendesen fel van öltözve, de nagyon büdös a szája. a videó ezt persze dramatizálva, hatásvadász módon adja elő, ami nem reális, de szerintem a helyzet a videótól függetlenül nem rózsaillatú.

evil overlord (törölt) 2009.11.07. 22:46:41

@bz249: Mármint a rétinégereknek? Csak odairányút? Hol kell adakozni? :)))))
Nem véletlen, hogy Kanada vízumkényszeren gondolkodik.

evil overlord (törölt) 2009.11.07. 22:54:27

@szzsm9: Ha ez így van, akkor minden tiszteletem ellenére, hülyék a svédek. Le Pen is kapott 15%-ot, Haider 29%-ot (ha jól emlékszem), a Jobbik 14%-a országgyűlésin inkább csak a fele, ráadásul a szavazóik nagy része rendre vágyó (kádári) kisember és nem fasiszta tömeggyilkos (hiába delirálja ezt Nádas az egész országról).

bz249 2009.11.07. 23:08:08

@evil overlord: sajna a svédek főleg a visszaút finanszírozását erőltették :(

www.stop.hu/articles/article.php?id=16682

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.08. 08:26:24

@Google:

és fogadjunk, hogy a bátyjuk zavarta a vizet, amikor ittál.

Gabe2 2009.11.08. 08:29:47

Egy újabb író véleménye. Miről is?
www.mno.hu/portal/674945

sHelf 2009.11.08. 10:27:49

szzsm9 kommentjeihez nem tudok sok mindent hozzáfűzni, csak remélem, hogy alapvetően tényleg jó srácoknak tartottak minket a svédek, és hogy ezt a státuszt még visszanyerhetjük.

Az viszont biztos, hogy azért mert kiakadtak a náculáson, azért még nem kell egyből kommunista-hírvivőzni. Ami ma Magyarországon folyik, az önértéken gáz, teljesen felesleges ferdíteni.

A svédek (és a médiájuk) egyébként tapasztalatom szerint igenis nyitottabbak a küpolra, mint a magyarok. Valószínű, hogy ez a sok bevándorló miatt is van, de az újságokban, tévében a közel-keleti, afrikai, dél-amerikai hírek rendesen képviselve vannak, nem intézik el a külpol rovatot némi EU-val meg Obamával. Nem a komcsi hírvivők miatt kerültünk tehát látómezőbe.

Az egymás hazaárulózása csak nálunk lett normális, szerintem felesleges meglepődni azon, ha nyugaton ez kiveri a biztosítékot. A riport innen, és emiatt indult.

A Jobbik meg vállalhatatlan, és kész. Valójában azt nem értem, hogy fideszes szavazók miért érzik közelezőnek védeni őket. Vagy még mindig az a kép él bennük, amikor szimpatikus fiatalok szórólapozgattak a Fidesz rendezvényein? Kár, mert már nagyon nem ott tart a helyzet.

Egyébként @bz249: Dánia drágább, mint Svédország, kivéve az olcsóbb (és közértben is kapható) alkoholt, ami miatt néha azért átkompoznak Svenssonék. :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.08. 11:21:29

@sHelf:

Korrekt.
Csak kár, hogy mindig azok hőbörögnek a legjobban, akik szart sem tudnak egy bizonyos témáról. :(
Komolyan mondom, ennyi agyatlan, ostoba kommentet egy rakáson még_egyetlen_post alatt sem láttam. Még akkor sem, amikor dowNLoad, meg Kündü is kommentelt. Az pedig nagy szó...

Téglagyári Megálló 2009.11.08. 12:06:45

@Alfőmérnök:

Ó, maga nem olvasta a kései műveket?

bryan 2009.11.08. 15:06:39

Pozsonyi talán az egyetlen ember széljobbon akinek jó a humora, ellenben jobbára ártalmatlan. A magyar punk történetéről szóló könyve meg kurva jó. Aki nem érti (nem akarja érteni) mit képvisel azt pedig sajnálom. A szélsőjobb előretörése tényleg aggasztó, a FIDESZ-ben megjelenő szélsőséges vélemények szintén nem tetszenek, de pont Bucóval prezentálni ezeket az elég nagy hülyeségre vall.

Zetek 2009.11.08. 19:04:56

Ki az a Nádas? És kit érdekel a svéd tv? A magyar-szlovák vitába nem kívánnak beavatkozni, mert az a két ország belügye. Nos akkor a következő könyvégetés pedig magyar belügy?! Ha pedig eddig aggódnak a magyarországi cigányokért, akkor hívjanak meg magukhoz.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.08. 21:16:32

Szóval Carl Bildt nem rasszista? Franc se érti ezt. Nálunk itt a Balkánon úgy jön át, hogy a svédek rasszisták.

Alfőmérnök 2009.11.08. 22:05:58

@mavo: Ezt calam is felvetette, válaszom ugyanaz neked, mint neki.

Alfőmérnök 2009.11.08. 22:07:30

@Téglagyári Megálló: A Vizsgálódásokat csak félig, de tervbe van véve. Btw nem olyan nagy a szakadék a korai meg a kései között, mint elsőre látszik.

Alfőmérnök 2009.11.08. 22:09:47

Hoppsz, ez itt egy poszt Nádasról, és a kétszázadik kommenten túl Grift még meg se mukkant. :)

suski 2009.11.09. 02:30:38

@sHelf:
aham, szóval a jó svédek érzékenyek a náculásra. Szlovákiáról, ahol a nácik kormánytényezôk és betiltották a magyar nyelvet, hány riport volt a svéd tv-ben?
Hogy Klaus és a Benes dekrétumok, valamint a svéd elnökség ügyét ne is említsük. (Ha már más is felvetette bocs, de még nem olvastam végig)

suski 2009.11.09. 04:32:10

@mavo: ""Persze, a svéd médiát sem irányítják Magyarországról. Csak megvan minden fontosabb országban az elvtársaknak az az embere (a megfelelő helyen), aki tudja, mit kell tennie, nem remeg a keze, ne félj!"

mondom, hogy világösszeesküvés! a komcsik keze mindenütt ott van.

Igen, mavo, ott van.

Az elvtársak emberét Gabi Gleichmann –nak hívják, magyar származású. Az ürge Konrád fordítója és többek között ezt a rendkívül objektív cikket jegyzi, a kurucon megvolt a magyar fordítás is..

www.expressen.se/kultur/1.1553963/ungerska-ss

Emberünkrôl továbbá ezt találtam, azaz hogy csaló és le kellett mondania a Pen klub élérôl hamis interjúk miatt.
” Enda problemet är att Gabi Gleichmann är än känd bedragare. 1994 avslöjade Tidningen Z att han sålt förfalskade intervjuer till den norska tidningen Aftonposten och senare försökte han lura Tidens Tegn. Han tvingades senare avgå som ordförande för Svenska Pen efter att ha utnyttjat Taslima Nasrin i sina skriverier mot Islam. Kort sagt en bedragare.”
motbilder.blogspot.com/2007/06/expressen-lter-fllda-bedragare-skriva.html

Aztán volt itt még egy francia doku a norvég tv-ben, Vásárhelyi Máriával, Debreczeni Józsival és TGM-mel... Gondolom nem kell ecsetelnem, miket mondtak. Sajnos levették az oldalról, nem találom máshol sem, de a canal+ készítette. Tudjátok mi a vicces ezekben egytôl-egyig? Hogy a Fidesztôl senkit nem kérdeztek meg...vagy igen, de nem passzolt a képbe, amit válaszoltak? Akkor miért nem rinyál a Fidesz sajtóosztálya ilyenkor?

És emberünk persze azt is tudja kiket kell megkérdezni a mo-i helyzetrôl...

Ja, ki se néztem volna a Bencsikbôl,hogy makog angolul.

suski 2009.11.09. 05:18:11

na csak meglett, de sajnos csak franciául .Mondjuk egy része angolul, németül és persze magyarul van.

video.google.com/videosearch?q=canalplus+ascenseur+pour+les+fachos&emb=0&aq=f#q=+Europe+:+ascenseur+pour+les+fachos+&view=2&emb=0&start=0

Az ötödik résznél látom az árpádsávokat...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.10. 13:20:28

@Loxon:

"Szóval Carl Bildt nem rasszista?"

LOL. Ilyen erővel a Reakció meg egyenesen náci...

2009.11.19. 14:00:42

Nádas, de főleg a svéd tévé valószínűleg túllőtt a célon, de a blog szerzője is: miért lenne itt "világraszóló rettegés"? A svéd tévé meg nem a ballib elité. Orbán a mai napig nem cáfolta, hogy a Demokrata a kedvenc lapja, ne csodálkozzon, ha összemossák vele. Mostanában kezd egyértelműen elhúzódni tőlük, de korábban ez nem így volt.

Elolvastam Pozsonyi cikkét, valóban viccnek vehetném, ha a Népszavában jelent volna meg, de sajnos a Demokratában rendszeresen jelennek meg hasonló, viszont komoly marhaságok. Honnan tudja az ember, hogy ez szarkazmus? Lehet, hogy aki ismeri Pozsonyi stílusát, az ezt tudja, de aki először találkozik vele, annak ez nem nyilvánvaló.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.19. 14:02:31

@iii:
honnan tudja? hát úgy, hogy nem butus.

bryan 2009.11.19. 14:31:14

@Grift:
Attól még, hogy egy széljobb felé húzó szerző, akinek kivételesen van humora, Bucó munkássága nem az alapműveltség része.

Alfőmérnök 2009.11.19. 14:47:33

@bryan: @iii: Szerintem a szövegből magából, a szerző ismerete nélkül is kikövetkeztethető a irónia. Persze az okoz némi nehézséget, hogy nem az a fajta irónia, mikor az elsődleges jelentés ELLENKEZŐJE a másodlagosnak, hanem az a fajta, mikor a két jelentés között csak hangsúlyeltolódások vannak.
„Alakítsunk kis házi kommandókat. Három-négy fős csoportokban fésüljük át a könyvtárakat, és lopkodjuk ki, majd semmisítsük meg a ballib hazaárulás és ízléstelenség fekélygócait. Ha a kicsempészés nem megoldható, tépjünk a lapokba, firkáljuk össze, szellemi mérgezésre tegyük alkalmatlanná a futtatott senkiházik mocskait, mit hazaáruló médiánk minden szinten propagál. Ne becsüljük le ezt a feladatot. A világ sorsa szellemi síkon dől el ... Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok … Ez legyen a felállítandó kis szabadcsapatok indulója, kik hősi, szent harcba indulnak a magyar szellemi élet megtisztításáért. Erkölcsi gátlásuk ne legyen.”

Ez ilyen kakipisis diákhumor-féleség.
Aki ezt komolyan veszi, az valószínűleg képtelen megszabadulni a magyar jobboldalról alkotott sztereotípiáitól, és valamitől nagyon-nagyon retteg.

Egyébként ha valaki elolvas egy ilyen cikket és nem ismeri a szerzőt, még mielőtt elkezd rettegni, sztem írja be a gúgliba vagy a jútubba a szerző nevét, és akkor máris kontextusba tudja helyezni a dolgot.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.19. 15:26:27

@bryan:
persze hogy nem. az irónia, a szarkazmus megorrontása érzék és intelligencia dolga. nem az alapműveltségé.

bryan 2009.11.19. 15:29:50

@Grift:
Demokratában sajnos annyi komolyan vett hülyeség után van egy-egy ironikus írás, hogy azt nehéz kiszúrni. Ha nem olvastam volna Pozsonyi punk-történeti könyvét, nekem sem biztos, hogy sikerül.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.19. 15:41:58

@iii: Maga párszáz évvel ezelőtt Swift kannibalizmusra felszólító írásait is nehezményezte volna?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.19. 15:43:50

@elGabor:
kegyetlen ember! ne zavarja össze! :)

2009.11.20. 08:29:01

@elGabor: Swift nem a Demokratába irogatott. Nem vagyok a Demokrata olvasója, csak néha kerül a kezembe, de a sok lázálomba illő cikk mellett simán elfért egy ilyen ökörség is. Ha legalább a Heti Válaszba írta volna...

Egyébként hasonló felhajtást csináltak Bacher kirohanásából is, csak a másik irányba.

@Grift: szállj le a magas lóról, plíz.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.20. 08:42:12

@iii:
igaza van, elnézést kérek, bár nem vagyok benne biztos, hogy a swiftet a nem esztergomnál gúglizta. :)

suski 2009.11.20. 15:28:24

@iii: mi? Melyik ország állami televíziója hívta fel Bächert és hol szerepelt ez a svéd/holland/izlandi ?kulturális híradóban mondjuk Jókai Annát megszólaltatva, hogy itten egyfolytában terror alatt van a jobnboldal? Az a cikk meg nem is ilyen volt egyébként. Akkor már az "irtsuk ki a keresztékenyet" kezdetû- dologhoz lehetne hasonlítani, vagy a Lovasék feltrancsírozásához. És akkor is sántít.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.23. 14:19:48

A svéd tévé helyreigazított, de nem teljesen:

barikad.hu/node/41119

„November 5-i adásunkban azt állítottuk, hogy a magyar Jobbik párt paramilitáris ágát gyanúsítják nyolc, cigány származású emberen elkövetett gyilkossággal. A valós adat az, hogy a párt paramilitáris ágát gyanúsítotTÁK. A gyanú tehát már nem áll fenn. A Jobbik párt azt is állítja, hogy NEM egy fasiszta párt.”

"Természetesen ezzel a helyreigazítással, amely gyakorlatilag csak játék a szavakkal, a jelen és a múlt idővel, nem láttam jóvátettnek a svéd állami televízió által elkövetett hitelrontást. Rámutattam, hogy mivel a gyanúsítás jogi, illetve rendőrségi természetű szakkifejezés, ám ezzel ellentétben sem a rendőrség, sem pedig az ügyészség sem a Jobbikot, sem pedig a Magyar Gárdát sohasem gyanúsította e bűncselekmények elkövetésével, az erre utaló rágalmakat – amelyek tehát nem egyenértékűek a gyanúsítással - kizárólag politikai ellenfeleink, valamint a hazai és nemzetközi kozmopolita sajtó terjesztették."

suski 2009.11.23. 14:28:20

szerintetek a Fidesznek is vkije, aki figyeli a nemzetközi sajtót és helyreigazíttat?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.23. 14:51:52

@suski: Nincs. Annyira nyámnyilák vagy benyaliak, hogy még egy ilyesféle közleményt sem képesek soha írni:
konzervativok.blogspot.com/2009/06/die-suddeutsche-zeitung-ist-versehen.html
süti beállítások módosítása